چگونه یک وبلاگ آشپزی راه اندازی کنیم؟
نوشته شده توسط : علی

چگونه یک وبلاگ آشپزی راه اندازی کنیم؟

آیا قصد راه اندازی وبلاگ غذا دارید؟ ایا نمیدانید از کجا شروع کنید؟ من خودم قبلا همه این مسیر را رفته ام برای همین قصد دارم نکات کلیدی برای راه اندازی وبلاگ غذا را به شما آموزش دهیم. اما برای بلاگر شدن، به چه مواردی نیاز است؟ ایا داشتن یک صفحه اینستاگرام کافیست؟ ایا میتوانم یک وب سایت داشته باشم؟ چگونه؟ بیشتر من را راهنمایی میکنید؟

خوب برای اینکه وب سایت داشته باشید دو گزینه روبروی شما خواهد بود. اول اینکه یک طراح وب سایت استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. که معمولا این روش هزینه نسبتا زیادی برای شما خواهد داشت. اگر قصد دارید پروژه را به یک برنامه نویس قرار دهید بهتر است در یک قرارداد رسمی همه موارد، زمان تحویل، شرایط پرداخت و ... را درج کنید تا خدایی نکرده دچار خسارت نشوید.

گزینه بعدی این است که خودتان این کار را انجام دهید. اصلا ترس نداشته باشید من هم برنامه نویس نبوده ام و تنها از یک سیستم مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس استفاده کردم. برای راه اندازی فقط نیاز است از یک هاستینگ معتبر مثل هاست ایران استفاده کنید. شما ماهانه مبلغی را پرداخت میکنید که هزینه آن در حد چند ده هزار تومان است. بعلاوه برای انتخاب ظاهر سایت هم نیازی نیست حتما از یک قالب پولی استفاده کنید. قالب رایگان برایتان کافی خواهد بود.

 

مراحل مهم برای راه اندازی یک وبلاگ آشپزی

برای راه اندازی یک وبلاگ آشپزی لازم است که گامهایی که در ادامه به آن اشاره میکنیم را طی کنید تا به یک وبلاگ حرفه ای و همه فن حریف تبدیل شوید. برای این کار ابتدا باید این موارد را اجرایی کنید:

1- یک نام برای وبلاگ خود انتخاب کنید: برای موفقیت لازم است اسمی را انتخاب کنید که به راحتی در ذهن افراد باقی بماند و کوتاه و خوش آوا باشد. شاید این مرحله کمی خسته کننده برسد اما حتما برای موفقیت لازم است یک اسم خوب داشته باشید.

2- یک هاستینگ معتبر انتخاب کنید: یکی از مشکلاتی که برای مالکان وب سایت و وبلاگها به وجود میاید عدم شناخت از یک هاستینگ معتبر است من باتوجه به سالها کارکردن در این حوزه هاست ایران را به شما معرفی میکنم.

3- وردپرس نصب کنید: اگر دانش فنی برای نصب یک سیستم مدیریت محتوا را ندارید، اصلا نگران نباشید کارشناسان هاستینگها این کار را به صورت رایگان انجام میدهند.

4- قالب وردپرس را نصب کنید: این کار بسیار ساده است و خود شما هم میتوانید آن را انجام دهید. کافیست وارد پانل شده و تم (قالب) خود را بارگذاری و در کمتر از چند دقیقه نصب کنید.

5- ابزارهای بررسی نصب کنید: ابزارهایی مثل گوگل آنالتیکس، سرچ کنسول ابزارهای مهم برای هر بلاگری است. کافیست کد هر دوی اینها را در فوتر و یا هاست خود بارگذاری کنید.

6- پلاگینهای مهم را نصب کنید: پیشنهاد من به شما استفاده از پلاگین یواست است، این پلاگین برای سئوی داخلی شما بسیار مفید خواهد بود. نسخه رایگان این پلاگین کار شما را راه خواهد انداخت.

7- عکس خوب بگیرید: از آنجایی که یک وبلاگ آشپزی دارید، باید عکسهایی را بگیرید که مخاطبان را مجذوب کند. برای این کار باید ابتدا از فنون عکاسی اطلاعات داشته باشید.

منبع: https://yummynotes1.tumblr.com/

 





:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 6 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: