نوشته شده توسط : علی

تور استانبول بهترین موقعیت برای گردشگران ایرانی است تا بتوانند خرید بلیط تهران به استانبول سفری کوتاه اما هیجان انگیز به ترکیه داشته باشند و از تفریحات و امکانات اروپایی در نزدیکترین کشور اروپایی به ایران لذت ببرند. ترکیه کشوری با پیشینه ی تاریخی بسیار غنی و معماری اسلامی دوست داشتنی در برخی نقاط هست که می تواند تور استانبول را برای دوست داران تاریخ و فرهنگ دیگر کشورها هم هیجان انگیز کند. مساجد ترکیه هر یک مربوط به بخش های مختلف تاریخ این کشور هستند و در این مقاله به معرفی مساجد شگفت انگیز تور استانبول که در سفر به ترکیه می توانید از آنها دیدن کنید بپردازیم.

مسجد ایاصوفیه؛ هشتمین عجایب شگفت انگیز جهان

مسجد ایاصوفیه در تور استانبول قابل بازدید است. این مسجد که در ابتدا به عنوان یک کلیسای بسیار عظیم ساخته شده در سال ۱۴۵۳ و به دستور حاکم وقت ترکیه در سلسله ی عثمانی به یک مسجد تبدیل گشته است. معماری شگفت انگیز مسجد ایاصوفیه، این بنای تاریخی را که حالا به عنوان یک موزه در تور استانبول می توانید از آن دیدن کنید، به یک مقصد گردشگری منحصربفرد به عاشقان تاریخ، هنر، فلسفه و همینطور معماری تبدیل کرده است.

معرفی مساجد شگفت انگیز در تور استانبول

مسجد ایاصوفیه برای یک مدت طولانی (حدود هزار سال) به عنوان بزرگترین کلیسای جهان شناخته میشده است. این مسجد معماری اصیل اسلامی ندارد چرا که در ابتدا به عنوان کلیسای جامع ایلخانی یونانی ساخته و بنا شده است و در حال حاضر هم دیگر به عنوان یک مسجد از آن استفاده نمیشود و جنبه ی موزه ای هنری تاریخی در تور استانبول دارد. با وجود اینکه به طور رسمی ایاصوفیه یک مسجد با کارایی مسجدی که در ذهن ما وجود دارد نیست، اما از سال ۲۰۲۰ باز هم به عنوان مسجد ایاصوفیه شناخته می شود و گردشگران برای ورود به این بنای تاریخی باید لباس مناسب مسجد به تن کنند.

مسجد آبی؛ مسجد سلطان احمد در تور استانبول

شما می توانید بلیط دو مقصده تهران استانبول را از آژانس گردشگری طاهاگشت خریداری کنید و بعد از رسیدن به استانبول و استراحت، اگر دوست داشتید از محبوب ترین و مشهورترین مسجد این شهر دیدن کنید سری به مسجد سلطان احمد بزنید.

مسجد سلطان احمد نه تنها مشهورترین مسجد در تور استانبول هست بلکه می توان از مسجد آبی به عنوان مشهورترین مسجد در کشور ترکیه یاد کرد. فراموش نکنید که دو مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد دقیقا در یک نقطه ی شهر و روبروی یکدیگر واقع شده اند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در یک بعد از ظهر دوست داشتنی در تور استانبول از هر دو بنا دیدن کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 8 / 1401 | نظرات ()