بهترین سایت برای خرید قطعات یدکی موبایل
نوشته شده توسط : علی

اگر صفحه نمایش گوشی شما بشکند و یا ترک بخورد چگونه باید آن را تعویض کنید؟ اگر باتری گوشی شما دچار مشکل شده باشد چه روش‌هایی برای تعویض آن وجود دارد؟

برای اینکه بهتر بتوانید در مورد مشکلات موبایل خود اطلاعات بدست آورید، دو سایت ifixit.com و emdadmobile.net را برای حل تمام مشکلات مربوط به گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کنیم.

تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند معمولا از ساختارهای مشابهی در محصولات خود استفاده می‌کنند. این ساختار شامل شاسی اصلی گوشی که تمامی قطعات روی آن سوار می‌شوند، مادربرد، باتری و پنل صفحه نمایش می‌شود. تمامی اجزای ریز گوشی نظیر سوکت‌ها، کابل‌های اتصال، کابل‌های آنتن، ماژول دوربین، خشاب سیم‌کارت و هر آن‌ چیزی که به فکر شما برسد روی مادربرد مونتاژ می‌شوند.

اما نحوه دسترسی به این بخش از گوشی و تعویض اجزای مختلف در هر دستگاهی می‌تواند متفاوت باشد. در واقع بدین منظور شما به تجهیزات مختلفی نیاز داشته و روند کاری نیز برای هر گوشی هوشمند با دیگری تفاوت‌هایی دارد که اگر اصول باز کردن گوشی یا اصطلاحا دی‌اسمبل دستگاه را ندانید احتمالا به دردسر خواهید افتاد.

وب‌سایت iFixit یکی از نمونه‌های موفق در دنیاست که به‌صورت تخصصی روزانه مطالب آموزشی پیرامون باز کردن انواع دستگاه‌های دیجیتال، به‌خصوص گوشی‌های هوشمند اندروید، آیفون و یا ویندوزفون را منتشر می‌کند. این پایگاه اینترنتی به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید گوشی‌های هوشمند پیشرفته و فوق‌العاده‌ای مانند گلکسی نوت ۹ و یا آیفون ایکس‌اس مکس را به‌صورت کامل باز کرده و هر جزیی از آن را که بخواهید تعویض کنید.

این وب‌سایت بدون شک موفق‌ترین نمونه خارجی در این زمینه است که تنها چند روز پس از عرضه گوشی‌های هوشمند جدید، آنها را در لابراتوار اختصاصی خود کالبدشکافی می‌کند. در کالبدشکافی، تمامی اجزای گوشی از جمله صفحه نمایش، کابل‌های اتصال، حسگرهای اثرانگشت، باتری، مادربرد و جزیی‌ترین قطعات به‌کار رفته در آنها تشریح می‌شوند. iFixit حتی برای راحتی کاربران، ویدیوهایی را نیز به‌صورت مرتب منتشر می‌کند تا افراد علاقه‌مند که کنجکاوی زیادی دارند بتوانند نسبت به گوشی‌های هوشمند اطلاعات بیشتری بدست آورند.

وب‌سایت مذکور علاوه بر مقالات آموزشی پیرامون نحوه باز کردن گوشی‌های هوشمند و تعویض قطعاتی نظیر صفحه نمایش و باتری، یک فروشگاه ابزار تعمیر موبایل و قطعات را نیز به‌صورت تخصصی در دسترس کاربران قرار داده است تا با خرید تجهیزات مورد نیاز و دیدن آموزش‌های مرتبط با دستگاه خود، در صورت نیاز قطعه یا قطعات معیوب را با کمی دقت و حوصله تعویض کنند.

اما ifixit.com یک نمونه ایرانی هم دارد که به زبان فارسی و با رویکردی مشابه برای کاربران علاقه‌مند به حوزه قطعات موبایل و ابزار تعمیرات، فعالیت می‌کند. وب‌سایت امداد موبایل  روزانه مقالات آموزشی مختلفی را در خصوص باز کردن و تعمیر انواع گوشی‌های هوشمند در پلتفرم‌های مختلف از جمله Android، iOS و Windows Phone منتشر می‌کند.

امداد موبایل یک فروشگاه ابزار و قطعات کامل و تخصصی را نیز در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا با تهیه موارد مورد نیاز خود، دست به کار شده و گوشی هوشمند معیوب خود را تعمیر کنند. به دلایل مشکلات مربوط به سفارش کالا از سایت‌های خارجی، کاربران می‌توانند به راحتی به جای خرید از بخش ابزار تعمیرات ifixit، به بخش ابزار و لوازم تعمیرات موبایل در فروشگاه امداد موبایل مراجعه کنند. کاربران فارسی زبان با مراجعه به بخش مورد نظر می‌توانند به طیف گسترده‌ای از محصولات کاربردی و با کیفیت دسترسی داشته باشند تا حتی اولین تجربه تعمیر یک گوشی موبایل برایشان به شیرینی تمام شود.

اگر یک تعمیرکار حرفه‌ای و با تجربه هستید می‌توانید به سراغ مجموعه ابزارها و یا ابزارهایی بسیار با کیفیت و البته گران‌تر بروید. اما در صورتی که یک کاربر عادی هستید و صرفا قصد دارید گوشی موبایل خودتان را تعمیر کنید و این تعمیر شامل کارهای نسبتا آسانی نظیر تعویض صفحه نمایش و یا باتری گوشی می‌شود ابزارهایی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه‌تری برای شما در نظر گرفته شده تا بدون دردسر و البته صرف هزینه زیاد، موبایل خودتان را تعمیر کنید.

علاوه بر این در وب‌سایت امداد موبایل یک فروشگاه قطعات یدکی موبایل نیز در دسترس کاربران قرار دارد تا به‌راحتی و با اطمینان خاطر قطعات پرکاربردی مانند باتری، مجموعه صفحه نمایش شامل تاچ و ال‌سی‌دی، انواع سوکت‌ها، قاب و درب پشتی، انواع فلت و بلندگوهای مختلف را خریداری نموده و با توجه به مقالات آموزشی آنها را تعویض کنند.

برای خرید قطعات یدکی موبایل به سایت ابزارک موبایل مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 11 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: