راهنمای خرید پیچ و مهره
نوشته شده توسط : علی

یکی از امور مهمی که مهندسان امروزه جهت اجرای پروژه های ساختمانی و یا صنعتی از قبل در نظر می گیرند، تامین قطعات و یا مصالح است. در این راستا پیچ و مهره نیز جایگاه خاصی دارد چرا که هم در صنایع مختلف و هم در امور ساختمانی کاربردهای فراوانی دارند و امروزه پیچ های صنعتی و یا ساختمانی نقش مهمی در بازارهای جهانی قطعات و لوازم صنعتی و ساختمانی ایفا می کنند. 

در مقالات گذشته و یا بخش های مختلف این وب سایت، جهت آشنایی هر چه بیشتر شما خوانندگان گرامی، در رابطه با انواع قطعات بکار رفته در اتصالات فلزی مانند انواع پیچ، مهره و یا واشر از جمله پیچ شش گوش، انواع پیچ های ساختمانی، پیچ HV، پیچ 8.8 و موارد دیگر به تفصیل نوشته ایم که امیدواریم برای شما علاقه مندان و فعالان در حوضه های صنعت و یا ساختمان مفید باشد. 

اما نکته مهم این است که زمانی که جهت تهیه و سفارش پیچ و مهره می خواهید اقدام کنید، مطالعه راهنمای خرید پیچ و مهره می تواند برای شما بسیار مفید باشد. به خصوص برای مهندسان و یا مدیران جوان و کم تجربه این امر می تواند در بعضی موارد حیاتی باشد. 

در زمینه خرید پیچ و مهره برای اتصالات فلزی باید به چند نکته توجه داشته باشید:

•اینکه پیچ و مهره مورد نظر از نوع صنعتی است یا ساختمانی
•گرید پیچ
•گرید مهره مربوطه
•استاندارد پیچ و مهره
•سایز و ابعاد پیچ و مهره
•نوع آبکاری

خوشبختانه در مورد بیشتر نکات ذکر شده، مطالبی را به طور مفصل در مقالات دیگر نوشته ایم اما بطور خلاصه و جهت یادآوری می توانیم موارد بالا را بصورت زیر شرح دهیم:

 

نوع پیچ و مهره:

اینکه پیچ و مهره مورد نظر شما جهت استفاده در مصارف صنعتی خریداری می شود یا ساختمانی اهمیت زیادی دارد. علیرغم شباهت این نوع پیچها و مهره های مربوط به آنها، بهتر است از هر دسته از آنها در جهت مصارف مربوطه استفاده شوند. 

 

گرید پیچ و مهره:

گرید یا کلاس پیچ و مهره نشان دهنده میزان مقاومت آنها بر حسب استاندارد مربوطه است. در حال حاضر از مهمترین نوع پیچ هایی که مورد استفاده قرار می گیرند می توان به پیچ هایی دارای گریدهای 4.8، 5.6 ، 6.8 ، 8.8 ، 10.9 و ... اشاره کرد که در بخش های مختلف صنعت و همچنین ساخت سازه های اسکلت فلزی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. 
همانطور که می دانید حتی جهت انتخاب و خرید مهره و واشر نیز باید بطور هماهنگ با آن عمل شود بطوری که برای مثال از مهره با گرید 8 برای پیچ های گرید 10.9 استفاده نشود. 

 

استاندارد پیچ و مهره:

امروزه استانداردهای مختلفی برای پیچ و مهره ها وجود دارند. از جمله مهمترین و معروف ترین استانداردها که قبلا در مقالات دیگر به شما معرفی کرده ایم، می توان به استاندارد DIN کشور آلمان، استاندارد ASTM ایالات متحده و همچنین استاندارد ISO را نام برد. 

 

سایز پیچ و مهره:

ابعاد پیچ و همچنین طول رزوه آن اهمیت زیادی دارد. همانطور که توضیح دادیم، جهت مصرف پیچ، مهره و واشر در هر پروژه - اعم از صنعتی و یا ساختمانی - باید گرید و سایز آنها متناسب با هم باشد تا اتصالات به بهترین شکل ممکن به یکدیگر وصل شوند و این قطعات اتصال دهنده، در درازمدت کیفیت خود را حفظ کنند. 

 

آبکاری: 

آبکاری پیچ و مهره و گالوانیزه بودن یا نبودن آنها نیز برای مهندسان و مدیران پروژه ها جهت خرید اهمیت زیادی دارد. امروزه پیچ ها و مهره های عرضه شده در گرید آنها، ممکن است از نوع گالوانیزه گرم، گالولنیزه سرد و یا داکرومات باشند.

 

برای خرید اینترنتی پیچ و مهره روی سایت http://www.pichmohremahak.com/contact-us کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 6 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: