استعلام خلافی ماشین چگونه است
نوشته شده توسط : علی

خلافی خودرو ، در حقیقت لیستی از مجموعه جرائم خودرو می باشد . رانندگان بر اساس خلاف هایی که در امر رانندگی انجام می دهند توسط پلیس توقیف و جریمه می شوند و این جریمه ها در پرونده آن خودرو که راننده با آن مرتکب جرم شده ثبت می گردد . به اصطلاح به این لیست پرونده « خلافی ماشین » می گویند که با مراجعه به پلیس +10 می توانید خلافی خودروی خود را استعلام کنید .
در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی فقط برگه خلافی خودروهایی داده می شود که جمع جرایم آنها کمتر از مبلغ ۱۰ میلیون ریال است. برای دریافت برگه تخلفات رانندگی با مبلغ بیش از ۱ میلیون تومان باید به راهنمایی رانندگی مراجعه شود.

هزینه دریافت این برگه ۲۷ هزار تومان و همچنین تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) ۲۵ هزار ریال است. بابت هر ردیف تخلف قابل اعتراض ۲ هزار ریال دریافت می شود.

در صورتی که خلافی متقاضی بیشتر از ۳ برگ باشد باید به ازاء هر صفحه اضافه ۲ هزار ریال (دویست تومان) پرداخت شود.

البته امروزه با سیستم الکترونی پلیس راهور ناجا می توانید به صورت اینترنتی خلافی ماشین را دریافت کنید . در سایت پلیس راهور بخشی برای دریافت خلافی خودرو در نظر گرفته شده است. البته بنا به اطلاعات مندرج در این صفحه، اطلاعات ارائه شده برای استعلام آفلاین بوده و میزات خلافی تا تاریخ مندرج در همان صفحه به کاربران ارائه می شود.

معمولا این تاریخ برای ۴ یا ۵ روز قبل از استعلام است. به نظر می رسد، آفلاین بودن این استعلام دو علت اصلی دارد. اولا از هنگام صدور تا ورود قبض های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است. دومین دلیل برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تامین شود.

برای دریافت استعلام خلافی تنها به بارکد پستی ۸ رقمی درج شده در پشت کارت یا بر روی سند خودرو نیاز دارید. البته برای جلوگیری از اختلال سایت توسط ماشین های هک، علاوه بر وارد کردن کد فوق باید کد کپچای موجود در سایت را نیز وارد نمایید.

خلافی ها بر اساس جریمه هایی که راننده مرتکب می شوند ثبت می شوند که این جریمه ها شامل موارد زیر می شوند :

1-جریمه مادی :

خلاف راننده را بر اساس جدول نوع جریمه و مبلغ آن را در دسته قبض نوشته و بر اساس خلافی که داشته می نویسند .براساس هر نوع خلافی مبلغ مشخصی در نظر گرفته شده است.این مبالغ توسط نمایندگان شورای اسلامی ایران مشخص شده و اعلام نموده اند.

2- جریمه توقیف خودرو:

بر اساس خلافی که راننده انجام می دهد , خودرو وی تا مدتی که افسر بر اساس نوع خلاف توقیف میکند.

3- جریمه نمره منفی:

خلاف ها براساس نوع خلاف نمره منفی دارند که افسر نمره منفی را در قبض جریمه اعمال میکند.
 




:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 9 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: