اتوماسیون صنعتی چیست ؟
نوشته شده توسط : علی

اتوماسیون صنعتی چیست و چه مزایایی دارد؟

 

امروزه، اتوماسیون صنعتی، جهان را به طوفان کشانده و باعث شده که فرآیندهای تولید، کارآمدتر شوند. همانطور که می‌دانیم، نگرانی­‌های بسیار زیادی درباره‌ی تاثیر اتوماسیون صنعتی بر مهارت، اشتغال و بیکاری وجود دارد، لذا این روزها افراد بسیاری به دنبال درک اتوماسیون صنعتی و تاثیری که اتوماسیون بر جنبه های مختلف می‌گذارد، هستند.

در این مقاله با توجه به مطالعات علمی و دقیق که تاکنون انجام شده است، درباره­‌ی موضوعات زیر اطلاعات مفیدی داده شده است. با ما همراه باشید.

 

اتوماسیون چیست

اتوماسیون به معنای، به کارگیری فناوری ها و ماشین آلات، برای انجام وظایفی است که در گذشته توسط بشر به سختی انجام می‌شده است. به طور کلی، اتوماسیون را می‌توان استفاده از تجهیزات الکترونیکی، ماشین‌ها و سیستم­های کامپیوتری برای کنترل پروسه‌ها، بدون دخالت انسان (حداقل دخالت انسان)، تعریف کرد.

 

اتوماسیون صنعتی چیست

در اتوماسیون صنعتی، فرایند‌ها بدون دخالت انسان و توسط برنامه‌های کنترلی و دستورالعمل‌ها، اجرا می‌شوند. امروزه اتوماسیون صنعتی، در کلیه عملکردهای صنعت از جمله: ساخت، تولید، نصب و نگهداری وجود دارد و کاملا به صورت خودکار کنترل می شوند. هدف از اتوماسیون صنعتی این است که کارکنان از مشاغل پرخطر، کسل کننده و آلوده رها شوند و با حذف خطاها و کاهش هزینه‌ها کیفیت را بهبود دهند تا باعث افزایش بهره­وری، بهبود ایمنی، بهبود کیفیت و افزایش سرعت شوند.

مزایای اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی مزایای بیشماری دارد و می‌تواند در کیفیت، سرعت و بهره وری، تاثیر به سزایی بگذارد. حتی قادر است به نتایجی فراتر از توانایی­‌های انسان، دست یابد. استفاده از ماشین آلات، باعث کاهش هزینه‌ها و مهم‌تر از همه، افزایش عملکرد می‌شود. برخی از مهم‌ترین مزایای اتوماسیون صنعتی در زیر بیان شده است:

مزایای اتوماسیون صنعتی

مزایای اتوماسیون صنعتی

  1. کنترل و مانیتورینگ دقیق
  2. انعطاف پذیری پروسه‌ها
  3. بهبود عملکرد
  4. افزایش راندمان
  5. افزایش ایمنی
  6. افزایش امنیت
  7. افزایش درآمد
  8. صرفه جویی در هزینه‌ها
  9. افزایش تولیدات
  10. ایجاد طیف وسیعی از خلاقیت و نوآوری‌ها در محصولات
  11. افزایش کیفیت تولیدات
  12. ارائه­ی بهتر خدمات
  13. کاهش احتمال خرابی موتورها، ماشین های الکتریکی و ریزپردازنده‌ها
  14. جمع آوری دیتاهای بهتر و مفیدتر
  15. کاهش ساعات کار
  16. کاهش خستگی کارکنان
  17. اوقات فراغت بیشتر

منبع » https://ac.maher.co.ir/169176/%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: