مشاور خانواده یعنی چی ؟
نوشته شده توسط : علی

مشاور خانواده چه می کند؟

در مورد شغل، ازدواج و خانواده درمانی: نحوه تعامل افراد در واحدها را مشاهده کنید. مشکلات رابطه را ارزیابی و حل کنید. تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در یک زمینه خانوادگی.

انواع خانواده درمانی چیست؟

چهار نوع خانواده درمانی وجود دارد که بیشتر آنها توسط متخصصان مورد استفاده قرار می گیرند:

  • خانواده درمانی حمایتی
  • درمان شناختی-رفتاری
  • ایده های روانگردان
  • ایده آل درمانی خانوادگی

مشاوره خانواده درمانی

هدف از مشاوره خانواده چیست؟

هدف خانواده درمانی، کمک به اعضای خانواده در بهبود ارتباطات، حل مشکلات خانوادگی، درک و رسیدگی به موقعیت های خاص خانوادگی (به عنوان مثال مرگ، بیماری جدی جسمی یا روحی، یا مسائل کودک و نوجوان) و ایجاد یک محیط خانه با عملکرد بهتر است.

شرح شغل مشاور خانواده چیست؟

شرح شغل یک خانواده درمانی، یک درمانگر دارای مجوز است که مسائل روانشناختی و روانی مربوط به خانواده یا ازدواج را درمان می کند. در این خط کار، شما برای راهنمایی و حل مشکلاتی که نیاز به حل آنها دارند، برای مشتریان، چه به صورت گروهی و چه به صورت جداگانه، راهنمایی و واسطه گری خواهید کرد.

مشاوره خانوادگی چه چیزی را تعیین می کند؟

خانواده درمانی نوعی مشاوره روانشناختی (روان درمانی) است که می تواند به اعضای خانواده در بهبود ارتباط و رفع تعارض کمک کند. خانواده درمانی معمولاً توسط روانشناس، مددكار بالینی یا درمانگر مجاز انجام می شود.

چرا مشاوره خانواده مهم است؟

هدف از درمان این است كه به اعضای خانواده كمك كنیم تا چگونگی رفتارهای خاص دیگران را تحت تأثیر قرار دهند، یاد بگیرند كه شیوه های جدید ارتباط با یكدیگر، برطرف كردن تعارضات و خطوط ارتباطی باز بین همه اعضای خانواده است.

آیا مشاوره زوجین واقعاً کار می کند؟

براساس برخی تحقیقات، تقریباً یک چهارم زوجینی که ازدواج درمانی را دریافت می کنند، اظهار داشتند که رابطه آنها دو سال پس از پایان درمان بدتر شده است و تا 38 درصد از زوج هایی که ازدواج درمانی را دریافت می کنند، طی چهار سال پس از اتمام درمان، طلاق می گیرند.

آیا بیمه من شامل مشاوره است؟

همه برنامه های بهداشت آمریكا نباید مشاوره یا درمانی را تحت پوشش خود قرار دهند. آنها فقط در صورت نیاز به مراقبت از بهداشت روانی باید این کار را انجام دهند. در حالی که ACA برای پوشش مشاوره، درمانی و سایر مراقبت های بهداشت روان نیاز به برنامه هایی دارد، نیاز به پوشش همه آنها نیست.





:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 12 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: