تاثیر آهنگ های غمگین
نوشته شده توسط : علی

تاثیر آهنگ های غمگین

تا پیش از این بخش زیادی از تحقیقات بر روی لذتی که موسیقی شاد می تواند به ارمغان بیاورد متمرکز شده بود. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ در مجله روانشناسی مثبت نشان داد افرادی که به موسیقی شاد گوش می دهند می توانند خلق و خوی خود را بهبود بخشند و شادی خود را تنها ظرف دو هفته افزایش دهند.برای آشنایی بیشتر با تاثیر موسیقی بر مغز کلیک کنید.
در این مطالعه، از شرکت ‌کنندگان خواسته شد که سعی کنند به تنهایی خلق و خوی خود را بهبود بخشند، اما آن ها تنها زمانی موفق به انجام این کار شدند که به موسیقی شاد در مقابل آهنگ‌های غم‌انگیزتر گوش دادند. خلق و خوی شادتر مزایایی فراتر از داشتن حس خوب در زندگی به همراه دارد. از ضربات طبل اجداد باستانی ما گرفته تا خدمات پخش آهنگ نامحدود امروزی، موسیقی بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بشری بوده است. محققان برای قرن‌ها در مورد فواید درمانی و تقویت خلق و خوی ناشی از موسیقی تحقیق کرده‌اند. اما در مورد آهنگ های غمگین چطور؟
تحقیقات جدید نشان می دهد که حتی موسیقی غمگین نیز می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. در حالی که مطالعات تا پیش از این نشان داده بود موسیقی می تواند شادی را افزایش داده و اضطراب را کاهش دهد نتایج یافته ها درباره تاثیر گوش دادن و در واقع دانلود آهنگ غمگین تعجب آور بوده است. بر اساس تحقیقات اخیر دانشگاه دورهام در بریتانیا و دانشگاه جیواسکیلا در فنلاند که در منبع PLOS ONETrusted منتشر شده است، موسیقی غمگین نیز برای بیشتر شنوندگان لذت و آرامش به ارمغان می آورد.  





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 5 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: