نوشته شده توسط : علی

مشاوره رابطه ای است بین دو فرد که در آن یکی می کوشد تا دیگری را درک و در حل مسائل سازگاری و انطباقی کمک کند. زمینه مشاوره انطباقی ، بیشتر شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره خانواده آنلاین و مشاوره حرفه ای و اجتماعی و نظایر آنهاست .

ريشه واژه مشاوره

مشاوره، کلمه‌ای عربی و یک مصدر است. معنای واژگانی آن، مشورت کردن و اقدام به تشکیل شورا و مشورت با دیگران است[۱] مشاوره دارای ابعاد و انواع بسیار و گسترده‌ای است؛ به طور عمومی‌مشاوره تخصصی از رشته ها و مهارت های زیر مجموعه روانشناسی است.
 

برخی ابعاد مشاوره عبارتند از:
مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره توانبخشی و... که در این میان مشاوره ژنتیک از زیر مجموعه های علم روانشناسی نمی‌باشد.[۲]
وظیفهٔ مشاور به عنوان شخصی که داری مهارتهای علمی روان‌درمانی است، یاری رساندن و ارائهٔ راه حل به مراجع دربار‌‌‌هٔ مشکلاتی است که مراجع در شغل، روابط، احساسات و دیگر امور خود مطرح می‌کند.
رشتهٔ دانشگاهی مشاوره، در ایران، دارای مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتراست.
از نظر واژه شناسي، مشاوره به مجموعه فعاليت‌هايي اطلاق مي‌شود كه در جريان آن، فردي را در غلبه بر مشكلات تحصیلی شغلی و خانوادگی اش ياري مي‌دهند.

مقدمه
همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیاتمان به همفکری با دیگران نیاز پیدا می‌کنیم. می‌دانید که حتی با ثبات‌ترین افراد نیز گاهی از بحرانهای عاطفی مصون نیستند. تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد. مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوستشان داریم. گاهی ما را دچار تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می‌سازد.
لازم به ذکر است هنگام سازش با محیطی جدید و تجربه‌ای نو، داشتن احساسات فوق تا حد طبیعی است اما اگر این احساسات منفی از حد طبیعی بیشتر شود، می‌تواند باعث کاهش تمرکز آرامش و سلامت جسم و روان گردد.

مشاوره يكي از حرفه هاي ياورانه (Helping professions) است و حرفه ياورانه را مي‌توان حرفه اي توصيف كرد كه اعضاي آن از آموزش و گواهينامه ويژه براي انجام خدمتي خاص و مورد نياز همنوعان جامعه خود برخوردارند (2).

در طي فرايند مشاوره، فردي كه نياز دارد (مُراجع) و فردي كه حمايت، راهنمايي و ترغيب فراهم مي‌كند (مشاور) با يكديگر ملاقات، بحث و گفت و گو مي‌كنند به نحوي كه مُراجع نسبت به توانايي خود براي درك واقع‌بينانه و جامع تر مسئله، يافتن راه حل‌ها، و تصميم گيري براي حل مشكل اعتماد كسب مي‌كند (3).

مشاوره انجام چيزي براي كسي نيست، بلكه يك فرايند تعاملـي و پوياست كه با گفت و گو در باره نگراني‌ها، مسائل، روابط، باورها، احساسات و رفتار‌ها آغاز مي‌شود;  از اين طريق چارچوب و ابعاد مسئله اي كه مُراجع درك كرده مشخص، يا به شيوه اي كارساز، بازشناسي و تعريف مي‌گردد و در طي آن راه حل‌هاي جديد تكوين يافته و مُراجع براي انتخاب راه حل مناسب، تصميم گيري و اجراي آن ياري و حمايت مي‌شود (4).

در توصيفي ديگر مشاوره فرايندي است كه در طي آن از روش مصاحبه براي كمك به مراجع در گرفتن يك تصميم منطقي محكم (براساس موارد قابل انتخاب و اطلاعات حقيقي) استفاده مي‌شود (5). و مُشاور به كسي گفته مي‌شود كه به مُراجع در شناخت، درك، و تصريح مسائل مرتبط با سلامتي و سپس انتخاب راه حل و شيوه عمل مناسب كمك مي‌كند (6).

مشاوره موثر، نيازمند داشتن شناخت و درك مناسبي از ويژگي‌ها، نياز‌ها و قابليت‌هاي مراجعان و وضعيت‌هايي است كه خود را در آن‌ها مي‌بينند. اين فرايند، همچنين تحت تاثير باورها، نظام ارزشي و نحوه نگرش مشاور به انسان، جهان بيني او، مكاتب روان شناختي رايج، چارچوب‌هاي پنداشتي و نظري مورد قبول او قرار دارد. مشاوران نمي‌توانند خود، زندگي مراجعانشان را تغيير دهند، اما مي‌توانند آنان را در به دست آوردن شناخت بهتر، اعتماد به نفس، مهارت‌هاي حل مسئله و خود ـ كارآمدي  (Self-efficacy) حمايت و ياري كنند .



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 7 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یکی از امور مهمی که مهندسان امروزه جهت اجرای پروژه های ساختمانی و یا صنعتی از قبل در نظر می گیرند، تامین قطعات و یا مصالح است. در این راستا پیچ و مهره نیز جایگاه خاصی دارد چرا که هم در صنایع مختلف و هم در امور ساختمانی کاربردهای فراوانی دارند و امروزه پیچ های صنعتی و یا ساختمانی نقش مهمی در بازارهای جهانی قطعات و لوازم صنعتی و ساختمانی ایفا می کنند. 

در مقالات گذشته و یا بخش های مختلف این وب سایت، جهت آشنایی هر چه بیشتر شما خوانندگان گرامی، در رابطه با انواع قطعات بکار رفته در اتصالات فلزی مانند انواع پیچ، مهره و یا واشر از جمله پیچ شش گوش، انواع پیچ های ساختمانی، پیچ HV، پیچ 8.8 و موارد دیگر به تفصیل نوشته ایم که امیدواریم برای شما علاقه مندان و فعالان در حوضه های صنعت و یا ساختمان مفید باشد. 

اما نکته مهم این است که زمانی که جهت تهیه و سفارش پیچ و مهره می خواهید اقدام کنید، مطالعه راهنمای خرید پیچ و مهره می تواند برای شما بسیار مفید باشد. به خصوص برای مهندسان و یا مدیران جوان و کم تجربه این امر می تواند در بعضی موارد حیاتی باشد. 

در زمینه خرید پیچ و مهره برای اتصالات فلزی باید به چند نکته توجه داشته باشید:

•اینکه پیچ و مهره مورد نظر از نوع صنعتی است یا ساختمانی
•گرید پیچ
•گرید مهره مربوطه
•استاندارد پیچ و مهره
•سایز و ابعاد پیچ و مهره
•نوع آبکاری

خوشبختانه در مورد بیشتر نکات ذکر شده، مطالبی را به طور مفصل در مقالات دیگر نوشته ایم اما بطور خلاصه و جهت یادآوری می توانیم موارد بالا را بصورت زیر شرح دهیم:

 

نوع پیچ و مهره:

اینکه پیچ و مهره مورد نظر شما جهت استفاده در مصارف صنعتی خریداری می شود یا ساختمانی اهمیت زیادی دارد. علیرغم شباهت این نوع پیچها و مهره های مربوط به آنها، بهتر است از هر دسته از آنها در جهت مصارف مربوطه استفاده شوند. 

 

گرید پیچ و مهره:

گرید یا کلاس پیچ و مهره نشان دهنده میزان مقاومت آنها بر حسب استاندارد مربوطه است. در حال حاضر از مهمترین نوع پیچ هایی که مورد استفاده قرار می گیرند می توان به پیچ هایی دارای گریدهای 4.8، 5.6 ، 6.8 ، 8.8 ، 10.9 و ... اشاره کرد که در بخش های مختلف صنعت و همچنین ساخت سازه های اسکلت فلزی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. 
همانطور که می دانید حتی جهت انتخاب و خرید مهره و واشر نیز باید بطور هماهنگ با آن عمل شود بطوری که برای مثال از مهره با گرید 8 برای پیچ های گرید 10.9 استفاده نشود. 

 

استاندارد پیچ و مهره:

امروزه استانداردهای مختلفی برای پیچ و مهره ها وجود دارند. از جمله مهمترین و معروف ترین استانداردها که قبلا در مقالات دیگر به شما معرفی کرده ایم، می توان به استاندارد DIN کشور آلمان، استاندارد ASTM ایالات متحده و همچنین استاندارد ISO را نام برد. 

 

سایز پیچ و مهره:

ابعاد پیچ و همچنین طول رزوه آن اهمیت زیادی دارد. همانطور که توضیح دادیم، جهت مصرف پیچ، مهره و واشر در هر پروژه - اعم از صنعتی و یا ساختمانی - باید گرید و سایز آنها متناسب با هم باشد تا اتصالات به بهترین شکل ممکن به یکدیگر وصل شوند و این قطعات اتصال دهنده، در درازمدت کیفیت خود را حفظ کنند. 

 

آبکاری: 

آبکاری پیچ و مهره و گالوانیزه بودن یا نبودن آنها نیز برای مهندسان و مدیران پروژه ها جهت خرید اهمیت زیادی دارد. امروزه پیچ ها و مهره های عرضه شده در گرید آنها، ممکن است از نوع گالوانیزه گرم، گالولنیزه سرد و یا داکرومات باشند.

 

برای خرید اینترنتی پیچ و مهره روی سایت http://www.pichmohremahak.com/contact-us کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 6 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

وظایف طراح سایت چیست؟

یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی وب سایت درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را به عهده دارد. این کدها همان چیزی هستند که از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهان هستند و بیش از هر چیز وظیفه راه اندازی و عملکرد یک سایت را به عهده دارند. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP و PHP استفاده می‌کند.

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می‌شوند. در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را به سر و شکل می‌دهد. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد. البته فراموش نکنید که همیشه در این پروسه همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج بسیار بهتری رقم بزند.

 

طراحی وب سایت چیست ؟

: با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و جامعه مجازی می توان گفت که اینترنت یکی از اعضای خانواده برای کاربران شده است . ولی برای بهره مند شدن از فواید این جامعه مجازی نیاز به تولید وب سایت و طراحی وب سایت است .اگر به دنبال طراحی سایت در تهران،طراحی سایت در کرج،طراحی سایت در تبریز،طراحی سایت در تجریش،طراحی سایت در شهرک غرب تهران،طراحی سایت در سعادت آباد،طراحی سایت در شیراز،طراحی سایت در آینده،طراحی سایت در مشهد،طراحی سایت در اصفهان هستید می توانید در قسمت تماس با ما سایت و شرکت طراحی سایت ساپرن در ارتباط باشید.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

خدمات حسابداری چیست؟

به خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های حسابداری، خدمات حسابداری می‌گویند. این خدمات شامل تمامی اموری می‌شود که برای حسابداری یک شرکت موردنیاز است؛ از ابتدایی‌ترین امور حسابداری تا حساس‌ترین آن. سطح و نوع خدمات حسابداری ارائه‌شده بستگی به درخواست و نیاز شرکت‌ها دارد. برخی شرکت‌ها تمامی امور حسابداری خود را برون‌سپاری می‌کنند و از یک پکیج کامل خدمات حسابداری استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها از بخشی از خدمات حسابداری استفاده کرده و امور عمومی حسابداری را خود بر عهده می‌گیرند. برای فهم بیشتر این مقوله، بهتر است با انواع خدمات حسابداری آشنا شوید.

انواع خدمات حسابداری

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، صاحبان کسب‌وکار برحسب نیازهای خود از انواع مختلف خدمات حسابداری استفاده می‌کنند. خدمات حسابداری به سه دسته کلی خدمات مشاوره ای، خدمات عملیاتی و اجرایی تقسیم می‌شوند.

خدمات مشاوره ای حسابداری

این نوع خدمات حسابداری، به خدماتی گفته می‌شود که در آن شرکت حسابداری با ارائه مشاوره و راهکار و همچنین نظارت بر امور حسابداری یک شرکت، به بهبود روند کاری بخش حسابداری و مالی یک شرکت کمک می‌کند. این نوع خدمات هم به‌صورت موردی و هم به‌صورت مستمر ارائه می‌شود. لیست برخی از خدمات مشاوره ای حسابداری را در زیر می‌خوانید؛

  • ارائه مشاوره در تهیه و تنظیم قراردادهای تجاری و امور کار و تأمین اجتماعی
  • بررسی حساب‌ها و رفع مغایرت و اختلاف حساب شرکا
  • تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی و تعیین ارزش شرکت‌ها و مشاوره سرمایه‌گذاری بورس
  • همکاری در انتخاب حسابدار رسمی و اجرای عملیات حسابرسی
  • همکاری در مصاحبه شغلی و انتخاب حسابدار باتجربه و مسئول
  • اجرای حسابرسی داخلی و بررسی سیستم‌های جاری مالی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی
  • مشاوره مالیاتی

خدمات عملیاتی حسابداری

این نوع خدمات حسابداری مربوط به امور راه‌اندازی سیستم‌های مالی و حسابداری در شرکت‌ها است. این‌گونه خدمات معمولاً به‌صورت موردی به همراه پشتیبانی است. لیست برخی از خدمات عملیاتی حسابداری را در زیر می‌خوانید؛

  • طراحی سیستم‌های حسابداری و انبار
  • انتخاب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای حسابداری متناسب با نوع و حجم فعالیت
  • راه‌اندازی سیستم حسابداری کسب‌وکارهای نوپا

خدمات اجرایی حسابداری

این نوع خدمات حسابداری شامل تمامی امور جاری حسابداری می‌شود. با دریافت خدمات اجرایی حسابداری بخشی از امور مستمر و اجرایی حسابداری خود را برون‌سپاری خواهید کرد. معمولاً دریافت‌کنندگان خدمات اجرایی حسابداری، خدمات دودسته قبلی را نیز دریافت کرده و امور حسابداری خود را به‌طور کامل برون‌سپاری می‌کنند. بااین‌حال برخی شرکت‌ها نیز با دریافت یکی از انواع خدمات اجرایی حسابداری، بخشی از حسابداری خود را برون‌سپاری می‌کنند. برخی از خدمات اجرایی حسابداری را در زیر می‌خوانید؛

  • انجام عملیات حسابداری شرکت‌ها
  • اجرای پروژه‌های حسابداری
  • برنامه‌ریزی و اجرای عملیات تهیه بهای تمام‌شده کالای ساخته‌شده
  • تهیه و تنظیم صورت‌های مالی و حسابرسی شرکت‌ها
  • تهیه و تنظیم صورت حقوق و دستمزد، لیست بیمه و مالیات و ارسال آن‌ها
  • حسابداری بیمه تأمین اجتماعی شرکت‌ها و مسائل مرتبط
  • حسابداری کسب‌وکارهای خاص و مشارکت مدنی
  • حسابداری شرکت‌های خارجی فعال مستقر در ایران
  • دادرسی مالیاتی


:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

گیتار برقی گیتار است که به منظور تقویت صدا در حجم عملکرد معمولی ، نیاز به تقویت خارجی دارد و یکی از سخت ترین یادگیری ها همین آموزش گیتار الکتریک هست . از یک یا چند وانت برای تبدیل لرزش رشته های آن به سیگنال های الکتریکی استفاده می کند ، که در نهایت توسط بلندگوها به صورت صدا تکثیر می شوند. صدا می تواند به شکل و یا به صورت الکترونیکی تغییر یابد تا بتواند به انواع مختلف تنومر یا کیفیت صدای تون برسد ، و اغلب آن را کاملا متفاوت از یک گیتار آکوستیک می کند. اغلب ، این کار با استفاده از افکت هایی مانند Reverb ، تحریف و "overdrive" انجام می شود. مورد دوم یک عنصر اصلی موسیقی گیتار بلوز برقی و نوازندگی گیتار راک به حساب می آید.

در سال 1932 اختراع شد ، گیتار برقی توسط نوازندگان گیتار جاز پذیرفته شد ، که می خواستند انفرادی از گیتار تک نت را در گروه های بزرگ گروه بزرگ اجرا کنند. طرفداران اولیه گیتار برقی در رکورد شامل لس پاول ، لونی جانسون ، خواهر روزتا تارپ ، T-Bone Walker و چارلی کریستین هستند. در طول دهه 50 و 1960 ، گیتار برقی مهمترین ساز در موسیقی محبوب شد. [1] این دستگاه به ابزاری تبدیل شده است که قادر است بسیاری از صداها و سبک ها را در ژانرهای مختلف از موسیقی پاپ و راک گرفته تا موسیقی کشور ، بلوز و موسیقی جاز در خود جای دهد. این بخش به عنوان یک مؤلفه اصلی در توسعه بلوزهای برقی ، راک اند رول ، موسیقی راک ، موسیقی فلزی سنگین و بسیاری از ژانرهای دیگر موسیقی خدمت کرده است.

طراحی و ساخت گیتار برقی در شکل بدن و پیکربندی گردن ، پل و وانت بسیار متفاوت است. گیتارها ممکن است دارای یک پل ثابت یا یک پل لولایی بهاری باشند که به بازیکنان این امکان را می دهد تا گوشه های یادداشت یا آکورد را به بالا یا پایین خم کنند یا جلوه های ویبراتو را انجام دهند. صدای گیتار برقی با استفاده از تکنیک های نوین نوازندگی مانند خم کردن رشته ، ضربه زدن و چکش زدن ، با استفاده از بازخورد صوتی یا نوار گیتار اسلاید قابل تغییر است.

انواع مختلفی از گیتار برقی وجود دارد ، از جمله: گیتار جامد بدن. انواع گیتار توخالی؛ گیتار شش رشته ای (رایج ترین نوع) ، که معمولاً E ، B ، G ، D ، A ، E تنظیم می شود ، از بالاترین تا پایین ترین رشته ها. گیتار هفت رشته ای ، که به طور معمول رشته B کمتری را در زیر E پایین اضافه می کند. گیتار هشت رشته ای ، که به طور معمول یک رشته E یا F # کم را در زیر B پایین اضافه می کند. و گیتار دوازده رشته ای ، که شش جفت رشته دارد.

در موسیقی پاپ و راک ، گیتار برقی اغلب در دو نقش استفاده می شود: به عنوان یک گیتار ریتم ، که رشته های وتر یا پیشرفت ها ، و ریف ها را اجرا می کند ، و ضرب را تنظیم می کند (به عنوان بخشی از یک بخش ریتم). و به عنوان یک گیتار سرب ، که خطوط ملودی ابزاری ، قطعه های پر کننده سازهای ملودیک و تکنیک های مختلف را ارائه می دهد. در یک گروه کوچک ، مانند یک سه گانه برق ، یک گیتاریست بین هر دو نقش تغییر می کند. در گروههای بزرگ راک و فلزی ، اغلب یک گیتاریست ریتم و یک گیتاریست سرب وجود دارد.

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_guitar



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 5 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

دانلود آهنگ رضا بهرام افسوس

دانلود کنید و گوش دهید به ترانه زیبای افسوس با صدای دلنشین رضا بهرام

Exclusive Song: Reza Bahram | Afsoos With Text And Direct Links

her دانلود آهنگ رضا بهرام افسوس

 

متن آهنگ افسوس :

───┤ ♩♬♫♪♭ ├─── 

این کودک گریان ز حال سنگین کابوس♬♫♪
تسکین نمیابد به هیچ!!!
آغوش و لالایی افسوس ♬♫♪
در خواب های من تا چشم بیند !!!
کاروان کاروان هول و هذیان است ♬♫♪
آن گسترش ها و صفا !!!
آن کیل ها از پای برج و باروها ♬♫♪
و سقف هایی که فرو میریخت افسوس!!!
آن سقف بلند آرزوهای نجیب م افسوس افسوس ♬♫♪
انگار در من گریه میکردند!!!
انگار در من گریه میکردند ♬♫♪
دیگر کدام از جان گذشته زیر این خونبار!!!
این هردم افسون بار این هر دم افسونبار ♬♫♪
شطرنج خواهد باخت!!!
شطرنج خواهد باخت ♬♫♪

منبع : https://hitmelodi.com/song-reza-bahram-afsoos



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 4 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

به گزارش خزرآنلاین، اواخر پاییز سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه‌جویی می‌توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

آمارها حاکی از آن بود که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز در ایران وجود دارد و برآوردها نشان می‌داد ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. این در حالی بود که به گفته آذری جهرمی، ظرفیت کامل برای صدور تمام این قبوض به صورت الکترونیکی فراهم است.

بر اساس طرح حذف قبوض کاغذی برق، به جای این قبوض اطلاعات مربوط به مصرف و صورت‌حساب برق مصرفی مشترکین به صورت الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این طرح از قطع سالانه ۱۲ هزار درخت جلوگیری خواهد کرد و تنها از محل چاپ این قبوض حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی مالی صورت خواهد گرفت.

بر این اساس موعدی که وزارت نیرو برای حذف قبوض کاغذی تعیین کرده بود، فرا رسید و قرار شد که از اول مهرماه امسال این قبوض فقط برای مشترکان دارای شرایط خاص صادر شود که البته با ارسال نخستین پیامک‌ها بازار شایعات در این حوزه داغ شد.

شایعات چه بودند؟

بر این اساس شایعاتی مطرح شده مبنی بر این‌که مبلغ برق مشترکان ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و اگر مشترک قبض خود را مشاهده کند، متوجه خواهد شد که نرخ پله‌های مصرف ۳۰ روزه و تخفیف کم باری حذف شده و درعوض عوارض برق و مالیات دو برابر شده است.

تغییری در نحوه محاسبه نرخ برق رخ نداده است

در این باره مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با تاکید بر این‌که هیچ تغییری در نحوه محاسبه قبض برق اتفاق نیفتاده است، گفت: قبض برق بر اساس ابلاغیه‌ای که اردیبهشت ماه از سمت هیات وزیران و وزارت نیرو انجام شد، محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به شایعاتی که در مورد تغییر محاسبه بهای برق صورت گرفته است، گفت: همه این شایعات کذب است و دستگاه‌های نظارتی بر نحوه صدور قبض نظارت‌های لازم را دارند و چیزی خلاف قانون اتفاق نیفتاده است.

نحوه دسترسی به اطلاعات کامل قبض

سخنگوی صنعت برق با بیان این‌که فقط نحوه صدور قبض از کاغذی به الکترونیکی تغییر کرده است، گفت: جزئیات قبض برای همه مشترکان فراهم است و مشترکان می‌توانند از طریق سامانه‌های شرکت‌های توزیع برق شهرستان مربوطه به اطلاعات قبض خود دست پیدا کنند.

رجبی مشهدی ادامه داد: همچنین افرادی که تلفن همراه هوشمند دارند می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت قبوض به اطلاعات قبض خود دسترسی داشته باشند.

پاسخ به شایعات

وی با بیان این‌که گفته می‌شود تخفیف کم باری حذف شده است، تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد و این تخفیف به قوت خود باقی است. همچنین عوارض قبض ۱۰ درصد بوده و همین مقدار نیز لحاظ می‌شود و بیش‌تر از این نیست. مالیات نیز ۹ درصد محاسبه می‌شود؛ بنابراین هیچ تغییری در نحوه محاسبه قبض رخ نداده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق مشترکان می‌توانند اطلاعات قبض خود را با دوره‌های قبل مقایسه کنند و متوجه شوند که تغییری رخ نداده است.

رجبی مشهدی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در مورد نحوه محاسبه قیمت برق گفت: طبق این مصوبه قیمت برق هفت درصد در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ برای همه مشترکان افزایش داشته است. هم‌چنین مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، مصرف کنند، بهای برق آنها ۱۶ درصد علاوه بر هفت درصد مذکور افزایش خواهد داشت. به عبارتی دیگر، قیمت برق پرمصرف‌ها افزایشی ۲۳ درصدی یافته است.

وی با بیان این‌که ۸۴ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف قرار دارند، گفت: تنها ۱۶ درصد مشترکان بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران مشترکانی که هم زیر الگوی مصرف، مصرف داشته باشند و هم نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کنند مشمول پاداش مدیریت مصرف می‌شوند و تخفیف در قبض آن‌ها لحاظ می‌شود.

منبع : https://www.khazaronline.com/News-222625.html



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 4 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
خانمی که از چاقی رنج میبرد و به فکر تناسب اندام و لاغری افتاده

این روز ها همه به دنبال راه حلی ساده و دائمی برای تناسب اندام و رسیدن به اندام مناسب خود هستند؛ اما آیا راه حل دائمی و آسانی وجود دارد؟ سالیان سال تنها راه داشتن اندام مناسب استفاده از رژیم های غذایی سخت و بعضا ناراحت کننده بود و افراد با محدودیت های زیادی مواجه میشدند تا بتوانند به اندام مناسب مورد نظر خود برسند، اما خبر خوش این است که؛ امروزه تنکنولوژی به کمک ما آمده تا براحتی، در

زمان کمتر و با آرامش بیشتری به اهداف سلامتی و اندام مناسب خود برسیم. کلینیک سیب سبز یکی از مراکز زیبایی و لاغری پیشرو در زمینه لاغری موضعی و تناسب اندام کلی بوده و هست و در این زمینه خدمات متنوعی هم با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و هم رژیم درمانی متناسب ارائه می کند.

تناسب اندام و لاغری چیست و درمان چاقی چگونه اتفاق می افتد ؟

در بدن ما، چربی در واحدهای مشخصی بنام سلول چربی یا آدیپوسیت (adipocyte) تشکیل می شود. بعد از دوران کودکی، تعداد سلول‌های چربی دربدن ما تقریباً ثابت می‌ماند و این حجم و اندازه سلول‌های چربی است که تغییر می‌کند یعنی وقتی چربی بیشتری در این سلول‌ها انباشته می‌شود؛

بافت چربی بزرگتر می‌شود به عبارت دیگر شکم، پهلو، باسن، ران، بازوها بزرگترو چاقتر می‌شود و برعكس وقتى چربى ذخيره شده درسلول‌هاى چربى مصرف مى‌شود يا سلول‌هاى چربى تخریب می‌شوند، فرد لاغرتر می‌شود. درمان چاقی فقط با رژیم های سخت یا فقط با ورزش کردن امکانپذیر نیست، بهترین روش تناسب اندام و لاغری ترکیبی دارد از: اصلاح سبک زندگی و رفتارهای روزمره مانند تغذیه، فعالیت فیزیکی، خواب و انتخاب روش درمانی مناسب توسط پزشک.

منبع : لاغری و تناسب اندام کلینیک سیب سبز



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

فضای کار اشتراکی مختص استارت‌آپ‌ها یا افرادی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنس کار کنند، اما به دلایل مختلفی از جمله نبود شرایط و امکانات مناسب کاری، نیاز به کار گروهی و… نمی‌توانند در خانه کار کنند.

در این مقاله، به معرفی یک راه‌حل مناسب برای کارآفرین‌ها و فریلنسرها می‌پردازیم تا علاوه بر اینکه به نوآوری‌های خود می‌پردازند، هزینه زیادی هم متقبل نشوند و در عین حال با شبکه‌ای از نوآوران آشنا شوند. علاوه بر اینکه، فهرستی از فضاهای کار اشتراکی ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

فضای کار اشتراکی چیست؟

CoWorking Space یک مدل ارائه خدمات به کسب‌وکارها است که یک دفتر کار اشتراکی را برای افراد مستقل یا همکار تأمین می‌کند.

کاربر فضای کار مشترک معمولاً خویش‌فرما یا فریلنسر است. ازآنجایی‌که برخی از کسب‌وکارها هم توان مالی کافی ندارند، از فضای کار اشتراکی استفاده می‌کنند تا دفتر و امکانات کاری برای پرسنل خود فراهم کنند. شرکت‌های بزرگ هم هنگامی‌که تعداد زیادی پرسنل در یک مقطع زمانی دارند از امکانات فضای کار اشتراکی بهره می‌برند و معمولاً تعداد مشخصی عضویت در این فضا می‌گیرند.

مالک فضای کار اشتراکی معمولاً یک فضای کاری به همراه امکانات و تجهیزات اداری تأمین می‌کند. ویژگی‌های متداول فضاهای کار اشتراکی شامل موارد زیر است:

  • فضای کار اشتراکی
  • دسترسی شبانه‌روزی
  • اتاق کنفرانس قابل اجاره و رزرو
  • اینترنت وای فای
  • تلفن، فکس و پرینتر مشترک
  • سیستم تلفن داخلی
  • آشپزخانه، دستشویی و سالن انتظار مشترک

فضاهای کار اشتراکی از مدل‌های متفاوت کسب‌وکار استفاده می‌کنند؛ مثلاً برخی از آن‌ها که به‌صورت مشترک مدیریت می‌شوند، سازمان غیرانتفاعی هستند و فقط مبلغی بابت تأمین هزینه‌های دفتر دریافت می‌کنند؛ اما مدل‌های دیگر حق اشتراک ثابت دارند یا بر اساس تعداد روزهای استفاده از فضا در هفته، ماه یا سال اجاره دریافت می‌کنند. معمولاً، یک فضای کار اشتراکی گزینه‌های متفاوتی ارائه می‌دهد تا مناسب نیاز افراد مختلف باشد. برخی سازمان‌ها مکان‌های مختلفی دارند که اعضا می‌توانند به همه آن‌ها دسترسی داشته باشند اما سایر فضاها «ویزای فضای کار اشتراکی» صادر می‌کنند تا اعضا به همه ساختمان‌های عضو گروه دسترسی رایگان داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 3 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

فروشگاه اینترنتی چیست | 10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی در واقع وب سایت هایی هستند که به ما امکان خرید کالا و محصول در ازای پرداخت اینترنتی را فراهم می کنند. مشتریان معمولا محصولات را در فروشگاه های اینترنتی مختلف مقایسه می کنند، ویژگی های آن را مطالعه می کنند و پس از آن تصمیم به خرید کالا می گیرند. فروشگاه های اینترنتی معمولا دارای سبد خرید و پرداخت آنلاین هستند. پس از خرید محصول توسط مشتری، فروشگاه های اینترنتی موظف به ارسال و پشتیبانی هستند. البته برخی از فروشگاه ها در زمینه پشتیبانی ضعیف عمل می کنند، شما باید در انتخاب فروشگاه اینترنتی دقت بسیاری کنید.

تاریخچه فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی در ایران فعالیت خود را از اوایل دهه 80 آغاز کردند. این فروشگاه های اینترنتی سعی کردند تا با توجه به نیازهای مشتری کالاهای متنوعی را عرضه کنند. از پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی گرفته تا کالاهای دیجیتال. در سالهای اخیر بازار خرید و فروش اینترنتی بسیار رایج شده است. شما می توانید تنها با چند کلیک ساده کالای مورد علاقه خود را درب منزل دریافت کنید. در سایت رویال کد به معرفی ده فروشگاه اینترنتی برتر ایران (10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران) می پردازیم و سعی می کنیم تا شما را با نقاط ضعف و قوت این ده فروشگاه اینترنتی برتر ایران (10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران) و خدماتی که ارائه می دهند آشنا کنیم.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 3 / 1399 | نظرات ()