افراد ماندگار پرسپولیس
نوشته شده توسط : علی

به گزارش وب سایت نود، باشگاه پرسپولیس از جمله باشگاه‌های قدیمی، پرافتخار و پرهوادار محسوب می‌شود که تاثیر به سزایی در فوتبال ایران داشته است به بهانه نمایش درخشان پرسپولیس در این دوره لیگ قهرمانان، 30 چهره تاثیرگذار این باشگاه در طول تاریخ مرور شده است. این پست ویژه اخبار پرسپولیس میباشد...

15- مهدی مهدوی کیا:

مهدی مهدوی‌کیا از جمله‌ اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس است.این بازیکن در سالهای ابتدایی فوتبال خود در پرسپولیس حضور داشت و پس از آن به فوتبال اروپا رفت و بعد از حضور طولانی مدت در آلمان در بازگشت به فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. دوره اول مهدوی‌کیا در پرسپولیس، با دومین دوره قابل قیاس نبود.این بازیکن عضو کلیدی پرسپولیس پر مهره و پر افتخار پرسپولیس در دهه 70 بود که همراه این تیم 2 بار به قهرمانی رسید و در نیم فصل دوم لیگ 78-1377 به بوخوم آلمان رفت. اما در بازگشت به ایران در پرسپولیس بحران زده دهه ۹۰ نتوانست افتخارات گذشته را تکرار کند. و با چشمان گریان با ناکامی در فینال جام حذفی 92-1391 به حضور خود در میادین رسمی خاتمه داد.

14-علی دایی:

علی دایی نیز در 2 مقطع در پرسپولیس حضور داشت.این بازیکن سال 73 به پرسپولیس پیوست و در قهرمانی پرسپولیس در سال 74، موثرترین نقش را داشت.علی دایی در سال 75 پرسپولیس را ترک کرد و در لیگ سوم در بازگشت به فوتبال ایران مجددا به این تیم ملحق شد و عنوان آقای گلی با این تیم بدست آورد.علی دایی بیش از 40  گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده و یکی از گلزنان برتر تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید.

علی دایی به عنوان مربی نیز در 2 مقطع در پرسپولیس فعالیت کرد که در نوبت اول، 2 بار قهرمان جام حذفی شد و در بار دوم نیز نایب قهرمان لیگ سیزدهم شد.

13- علی عبده:

علی عبده موسس باشگاه پرسپولیس است که از اواخر دهه 40 تصمیم گرفت تا این باشگاه به صورت حرفه‌ای در رشته فوتبال فعالیت کند و با به خدمت گرفتن بازیکنان شاهین این تیم را تبدیل به یکی از قطبهای فوتبال ایران کرد.

12-هواداران:

در تاریخ فوتبال ایران، تیمهای قدرتمند زیادی ظهور کردند ولی به دلیل نداشتن جایگاه مردمی از فوتبال ایران محو شدند.پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیمهای فوتبال ایران محسوب می‌شود و هواداران که یار دوازدهم این تیم به حساب می‌آیند تاثیر زیادی در موفقیت در این تیم داشته‌اند.بازیکنان تیمهای رقیب پرسپولیس، همیشه از جو سنگین و حتی ترسناک ورزشگاه در دیدار با پرسپولیس یاد کرده‌اند.نشریه مارکا تماشاگران پرسپولیس را جزو ۴۰ تماشاگر برتر دنیا معرفی کرد.

از معروفترین هواداران این تیم می‌توان به محمد نایب عباسی معروف به ممدبوقی اشاره کرد.

 

11- سید جلال حسینی:

سید جلال حسینی در ابتدای لیگ دوازدهم به پرسپولیس پیوست و 2 فصل در این تیم حضور داشت.سید جلال در این مدت نمایش خوبی از خود در پرسپولیس به جای گذاشت ولی موفقیت قابل ذکری برای پرسپولیس کسب نکرد و به لیگ قطر رفت اما مدافع با تجربه پرسپولیس در لیگ شانزدهم و در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس بازگشت و 2 فصل پیاپی به عنوان کاپیتان، فاتح لیگ و سوپرجام شد.پرسپولیس در لیگهای شانزدهم و هفدهم با اتکا به سید جلال حسینی عنوان بهترین خط دفاع لیگ را نیز به خود اختصاص داد.

شماره 4 سرخپوشان در فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 نقش به سزایی داشت و علاوه بر ارائه بازیهای خوب در خط دفاع، گلهای حیاتی و نجات‌بخش برای این تیم به ثمر رساند.

10-کریم باقری:

کریم باقری نیز مانند اکثر لژیونرهای ایران در دو مقطع قبل و بعد از لژیونر شدن در پرسپولیس حضور داشت.او ابتدا در سال 75 با پرسپولیس به قهرمانی رسید و پس از آن جزو اولین نسل بازیکنهای ایرانی بوندس‌لیگا به آلمان رفت اما در بازگشت به ایران حضور طولانی مدت در پرسپولیس داشت و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.کریم باقری از دومین دوره لیگ برتر تا دهمین دوره در پرسپولیس حضور داشت و نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم ایفا کرد.کریم 2 بار نیز قهرمانی جام حذفی را با پرسپولیس تجربه کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب به سایت نود مراجعه کنید





:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 9 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: