نوشته شده توسط : علی

روسیه در مجموع مقصد گردشگری ارزانی نیست. به خصوص شهرهای بزرگی مثل مسکو و سن پترزبورگ. اما دلایل زیادی برای سفر به روسیه وجود دارد. همه‌ی این جذابیت‌ها در کنار هم باعث می‌شوند که بسیاری از گردشگران با وجود هزینه‌های بالا، از سفر به روسیه چشم‌پوشی نکنند که البته بیشتر آنها از تور روسیه ارزان سلام پرواز استفاده میکنند..!

مسکو، مرکز سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی روسیه است. هنگامی که در خیابان‌های این شهر زیبا قدم می‌زنید، انگار به سفری در دل تاریخ می‌روید. آثار و سبک‌های معماری از دوره‌های مختلف تاریخی در گوشه‌وکنار شهر دیده می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری اصلی و جذاب‌ترین بخش‌های مسکو در نزدیکی هم قرار دارند و شما با قدم زدن می‌توانید به راحتی به بسیاری از آن‌ها سر بزنید. اگر نمی‌خواهید پیاده‌روی کنید، از اتوبوس یا قایق استفاده کنید. کرملین، میدان سرخ، کلیسای سنت باسیل، موزه‌ی هنرهای زیبای پوشکین و هزاران جاذبه‌ی تاریخی و فرهنگی دیگر در مسکو منتظر حضور گردشگران است.

روسیه

سن پترزبورگ، یکی دیگر از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در روسیه است. حتما تصاویر زیبایی از کلیسای زیبای ناجی در خون سن‌پترزبورگ با گنبدهای رنگارنگش را دیده‌اید. اگر دوستدار هنر و فرهنگ هستید، بدون شک از سفر به سن پترزبورگ لذت می‌برید.

با همه‌ی این حرف‌ها، روسیه به خصوص شهرهای بزرگ آن، مقصدهای گردشگری گرانی محسوب می‌شوند. اما ناامید نشوید. حتی در روسیه هم می‌توانید با رعایت چند نکته، سفری ارزان را تجربه کنید. یکی از مزیت‌های سفر ارزان این است که شما با زندگی واقعی در روسیه آشنا می‌شوید و فرهنگ و سبک زندگی اهالی را از نزدیک لمس می‌کنید. رستوران‌های گران‌قیمت و هتل‌های لوکس برای توریست‌ها هستند و زندگی اهالی، کاملا با این سبک زندگی متفاوت است.

سفر ارزان به روسیه سخت و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما امکان‌پذیر است. با رعایت این نکات، سفری به یادماندنی و ارزان به روسیه خواهید داشت. بسیاری از این نکات فقط مختص روسیه نیستند و در همه‌ جای دنیا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و هزینه‌های سفر را کاهش دهید.

روسیه

کاهش هزینه‌های پرواز و حمل و نقل

بیشتر افراد برای سفر به روسیه باید ویزا بگیرند و در نتیجه چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌ی بالای آن ندارند. اما گذشته از ویزا، قیمت بلیط هواپیما هم زیاد است. شرکت‌های هواپیمایی ارزانی هم وجود دارند که به مقصد روسیه پرواز دارند ولی هزینه‌ی سفر به روسیه حتی با هواپیمایی‌های اقتصادی باز هم گران است. بنابراین می‌توانید منتظر پیشنهادهای لحظه آخری آژانس‌های گردشگری بمانید.

اگر می‌خواهید در روسیه به چند شهر مختلف سفر کنید، از قطار استفاده کنید و حتما بلیط قطار را به صورت آنلاین و از قبل رزرو کنید.

 

اقامت در روسیه

روسیه هتل‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها، لوکس نیستند ولی در مجموع هزینه‌ی اقامت در روسیه بالا است. بنابراین به جای هتل می‌توانید هاستل را امتحان کنید. در هاستل‌ها می‌توانید از آشپزخانه استفاده کنید و به این ترتیب در هزینه‌های خورد و خوراک‌تان هم صرفه‌جویی می‌کنید. علاوه بر این اگر تنها سفر می‌کنید، این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا با یک مسافر دیگر آشنا شوید. می‌توانید از او نکات دیگری برای کاهش هزینه‌های سفر یاد بگیرید یا هزینه‌های سفر را با هم تقسیم کنید. همچنین اگر دوستی که پیدا می‌کنید، از اهالی روسیه باشد، می‌توانید از او اطلاعات خوبی درباره‌ی مراکز خرید و رستوران‌های ارزان بگیرید.

خورد و خوراک

بهترین کار این است که جایی را پیدا کنید که آشپزخانه داشته باشد. اهالی روسیه معمولا زیاد در رستوران‌ها غذا نمی‌خورند بنابراین اکثر رستوران‌ها قیمت‌های بالایی دارند و توریستی محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، خرید مواد غذایی مورد نیاز از سوپرمارکت برای شما بسیار ارزان تمام می‌شود. سعی کنید حداقل دو وعده‌ی غذایی را خودتان آماده کنید و به این ترتیب به میزان قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.   

موقع ناهار می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های روسیه بیزینس لانچ سفارش دهید.همان طور که از نام بیزینس لانچ مشخص است برای کارمندان و افراد پرمشغله است و این غذا در حقیقت غذای ساده‌ای است که سریع سرو می‌شود و قیمت مناسبی دارد. البته شما هم باید به سرعت رستوران را ترک کنید. طول دادن بیزینس لانچ کار مودبانه‌ای نیست. رستوران این تخفیف را برای مشتریان در نظر می‌گیرد تا مشتریان بیشتری جذب کند.

منبع : https://www.kojaro.com/2017/2/12/124908/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87/



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 10 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
 
ردیت (Reddit) چیست و ساختار آن چگونه است

 

انجمن ردیت یکی از قطب‌های اصلی اخبار روز دنیا به حساب می‌آید و تقریبا منبع تمامی اخبار و شایعات مهم به آن‌ برمی‌گردد.

 
 

انجمن ردیت، جامعه بزرگی است و در آن می‌توان در مورد هر موضوعی به بحث و تبادل‌ نظر پرداخت. روزانه میلیون‌ها نفر از Reddit بازدید می‌کنند و در مورد موضوعاتِ  مد نظرشان به بحث و گفت‌و‌گو با بقیه می‌پردازند. فرقی ندارد که شما به چه موضوعی (بازی‌های ویدیویی، مطالب ورزشی و دیگر موارد) علاقه دارید؛ ردیت بهترین مکان برای تبادل نظر است.

البته ردیت با همه نکته‌های مثبتش، یک نکته منفی دارد. شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکلش این است که هیچ‌صفحه خوش‌آمدگویی ندارد و صفحه اصلی آن، تنها کمی از صفحه اصلی وب‌سایت Space Jam بهتر است! در فضای ردیت از برخی اصطلاحات عجیب و غریب استفاده می‌شود که برای یادگیری همه آن‌ها باید مدت‌ها زمان صرف کنید.

تمامی اعضای این انجمن که اصطلاحا «ردیتور» نامیده می‌شوند، قطعا حداقل یک بار از خود پرسیده‌اند که «ردیت چیست؟» و اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید، مقاله پیش رو می‌تواند اطلاعات جامعی در زمانی اندک در اختیارتان قرار دهد.

قوانین، ساب‌ردیت‌ها و ردیت گُلد

مهم‌ترین بخش انجمن ردیت، اشتراک‌گذاری مطالب است. اگر کاربران اولیه، لینک‌های مختلف، تصاویر، داستان‌ها و دیگر اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک نمی‌گذاشتند، الان قطعا ردیتی هم وجود نداشت. بهترین راه برای آشنایی با فضای انجمن ردیت این است که درست پس از ثبت‌ نام، وارد بحث در جاهای مختلف شوید؛ در پست‌های مختلف دیدگاه ارسال کنید، مطالبی که از نظر شما جالب، ترسناک یا عجیب هستند به اشتراک بگذارید و به مطالب منتشرشده رأی مثبت یا منفی بدهید. جالب است بدانید که سیاست‌ اصلی ردیت نیز به همین رأی‌های مثبت و منفی بر‌می‌گردد؛ خیلی ساده است، با دادن رأی مثبت، آن پست در رتبه‌بندی ردیت بالا می‌آید و با دادن رأی منفی، آن پست پایین می‌رود و شانس دیده شدن آن توسط بقیه، کمتر می‌شود. 


انجمن ردیت / انجمن Reddit

اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از ردیت ببرید، باید در چندین ساب‌ردیت (زیرمجموعه‌های انجمن ردیت) عضو شوید. ساب‌ردیت‌ها جوامعی هستند که روی موضوع خاصی تمرکز دارند و در آن‌ها انواع مختلف پست‌ها دیده می‌شود. پس به‌سادگی ساب‌ردیت مد‌ نظر خود را انتخاب کنید، وارد آن شوید و مطالبی را که به آن‌ها علاقه دارید، بخوانید. ساب‌ردیت‌ها هیچ محدودیتی برای شما قائل نمی‌شوند و به‌راحتی می‌توانید به محتوای آن‌ها دسترسی پیدا کنید. 

اگر پس از جست‌و‌جوی بسیار، متوجه شدید که ساب‌ردیت مد‌ نظر شما وجود ندارد، می‌توانید خودتان برای ساخت یک ساب‌ردیت اقدام کنید و تبدیل به مدیر اصلی آن شوید. 

انجمن ردیت همچون بسیاری دیگر از انجمن‌های آنلاین، دارای اصطلاحات مخصوص به خود است. اکثر ردیتورها دوست دارند از اصطلاحاتی مثل OP ،TIL ، lAmA و AMA در میان حرف‌هایشان استفاده کنند. اصطلاح OP به پوستر اصلی هر پست اشاره می‌کند، TIL مخفف Today I Learned (به معنی امروز آموختم) است و یکی از پراستفاده‌ترین اصطلاحات ردیت به حساب می‌آید؛ البته مهم است بدانید که بسیاری از اصطلاحاتی که در ردیت به کار می‌روند، همچون TIL ساده هستند و شما را گیج نمی‌کنند.

دو اصطلاح lAmA و AMA به هر دو به ترد محبوب ردیت، یعنی Ask Me Anything (به معنای هرچیزی را که می‌خواهی از من بپرس) اشاره دارند. در تردهای Ask Me Anything یک فرد شناخته‌شده همچون باراک اوباما یا نیک آفرمن یا حتی فردی که در طول زندگی‌اش تجربه‌های منحصر به‌فردی داشته، داستان خودش را به اشتراک می‌گذارد؛ برای مثال یک بار در ردیت شاهد داستانی جالب بودیم؛ یک زن پس از جنگیدن با یک خرس بزرگ، مجبور شده بود مایل‌ها رانندگی کند تا خود را به منطقه امن برساند. در اکثر مواقع، تردهای Ask Me Anything تبدیل به تأمل‌برانگیزترین، طنزآمیزترین و شگفت‌انگیزترین مصاحبه‌هایی می‌شوند که در عمرتان خوانده‌اید.

توییتر باراک اوباما / باراک اوباما انجمن ردیت

پس از این‌که مدتی در ردیت به ارسال پست و کامنت پرداختید، به احتمال قوی در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه پروفایل خود، شاهد یک جفت عدد خواهید بود. این دو عدد، نشان می‌دهند که شما چقدر «کارما» دارید؛ وقتی که ردیتورهایِ  دنبال‌کننده شما از مطلبتان خوششان بیاید، به آن‌ها رأی مثبت می‌دهند و این آرای مثبت، تبدیل به واحدی به نام «کارما» می‌شوند. 

کارما در حقیقت یکی از ترفندهایی است که ردیت برای مشغول کردن کاربرانش به‌ کار می‌گیرد. همانطور که گفتیم، هر چقدر پست‌هایتان رأی مثبت بگیرد، میزان کارمای شما افزایش می‌یابد و برعکس، هر قدر رأی منفی بگیرند، میزان کارمای شما کم می‌شود. کارما در خارج از ردیت هیچ کاربردی ندارد.

می‌توانید در ردیت، اکانت‌های پریمیوم این انجمن را که با نام ردیت گُلد شناخته می‌شوند با قیمتی مناسب تهیه کنید؛ ۴ دلار برای یک ماه و ۳۰ دلار برای یک سال. کاربرانی که اکانت گُلد دارند، می‌توانند به امکاناتی دسترسی پیدا کنند که برای کاربران عادی تعبیه نشده است. همچنین هر ویژگی جدید ردیت پیش از انتشار به‌صورت گسترده، برای مدتی محدود در اختیار کاربران گلد قرار می‌گیرد تا آن را تست و نظر خود را اعلام کنند. عضویت در ردیت گلد همچنین امکان دسترسی به یک ساب‌ردیت مخفی را به شما می‌دهد و تمام موضوع به همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛ با عضویت در ردیت گلد، ویژگی‌های بسیار جالبی در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته الزاما برای لذت بردن از حضور در ردیت مجبور نیستید اکانت Reddit Gold تهیه کنید.

reddit



:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

مدل های مختلف ماشین اصلاح

انواع و اقسام ماشین‌های اصلاح صورت در بازار یافت می‌شود و در برخورد اول، انتخاب یکی از آن‌ها واقعاً دشوار است، به همین دلیل در این‌جا اصول اساسی  انتخاب صحیح ماشین اصلاح صورت به همراه نکاتی در مورد اصلاح کردن راحت‌تر صورت را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

با دقت در تمامی ماشین‌های اصلاح صورت متوجه می‌شویم که در کل، ماشین‌های اصلاح صورت دو نوع هستند:

ریش تراش مدل براون

 

1.ماشین‌های اصلاح صورتی که تیغ‌های آن‌ها به جلو و عقب حرکت می‌کنند.

سه تیغ

مثل : ماشین ریش تراش براون  و ریش تراش پاناسونیک 

2.ماشین‌های اصلاح صورتی که قسمت‌هایی در سر آن‌ها به صورت دورانی متحرّکند.

مثل فیلیپس اگر قصد خرید  ریش تراش فیلیپس  را دارید بدانید جز بهترین گذینه ها هست.

نکته‌ای که از نظرسنجی‌ها به دست آمده نشان می‌دهد که نتیجه‌ی حاصله از هر دو نوعِ این ماشین‌های اصلاح صورت شبیه به هم است و نمی‌توان هیچ‌یک از این دو سیستم را بر دیگری ترجیح داد. لذا از این نظر بستگی به سلیقه‌ی شخصی شما خواهد داشت که کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنید، اما موارد دیگری وجود دارد که می‌توانید با آگاهی از آن‌ها انتخاب بهتری داشته باشید.

در این بین بد نیست چند تا برند از ماشین اصلاح مثل خرید ماشین اصلاح سر پاناسونیک ، ماشین اصلاح موی سر فیلیپس و حتی به این فکر کنید که در این همه برند  برای خرید ماشین اصلاح gemei  روی این مورد هم فکر کنید

 

 

ریش تراش سه تیغ و تخت

 

هنگام خرید ماشین اصلاح صورت به این نکته توجه داشته باشید که از این دستگاه به صورت روزانه و برای سالیان سال می‌خواهید استفاده کنید. ابتدا احتیاجات اصلی خود در این مورد را تعیین کرده و انتخاب خود را نسبت به احتیاجات اصلی و میزان بودجه و برای دراز مدت انجام دهید.

 

بعضی از ماشین‌های اصلاح صورت هم دارای کابل و قابل استفاده‌ی مستقیم و هم دارای امکان شارژ هستند.

برخی از این دستگاه‌ها در حالت اصلاح خیس نیز قابل استفاده می‌باشند. تمیز کردن چنین مدل‌هایی راحت‌تر به نظر می‌رسد.

اگر پوست صورت شما خیلی حساس است می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که با استفاده از انواع ژل و کرم‌های صورت نیز به‌کار می‌روند.

اگر ماشین اصلاح شما مخصوص اصلاح خشک است برای کم کردن حساسیت اولیه می‌توانید ابتدا صورت خود را با آب ولرم شسته و خوب خشک کنید و یا یک حوله‌ی ولرم را بر روی صورتتان قرار دهید، به این ترتیب ریش شما نرم‌تر شده و اصلاح آن راحت‌تر صورت خواهد گرفت. اگر ماشین اصلاح شما به صورت اصلاح تر نیز قابل استفاده است صورتتان را با آب ولرم شسته و اصلاح کنید.

در اکثر ماشین‌های اصلاح صورت گزینه‌های اصلاح سبیل و تجهیزات مکمّل وجود دارد.

برخی از ماشین‌های اصلاح صورت میزان  مدت زمان شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهند، چنین قابلیتی به شما کمک می‌کند که اصلاح صورتتان هیچ‌گاه نیمه‌کاره نماند.

مدت زمان شارژ شدن ماشین‌های اصلاح صورت متفاوت است، برای اشخاصی که محدودیت زمانی زیادتری دارند پیش از خرید، اطلاع از مدت دقیق شارژ شدن دستگاه الزامی است.

تعویض سر ماشین اصلاح هر دو سال یک بار، هم به سلامتی بیش‌تر پوست شما و هم به طول عمر ماشین اصلاح کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که عادت کردن به ماشین اصلاح صورت حدود دو تا سه هفته طول خواهد کشید، لذا به خاطر عادت نداشتن، استفاده از ماشین اصلاح صورتی را که خریده‌اید متوقف نکنید.

ماشین های اصلاح صورت

در دستگاه‌هایی که حالت اصلاح دوَرانی دارند بهتر است با حالت دوَرانی و حرکت دادن آهسته بر روی پوست اقدام به اصلاح کنید.

در دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم و با جلو و عقب رفتن تیغه‌ها کار می‌کنند بهتر است با حرکات مستقیم و طولانی اقدام به اصلاح کنید.

تا زمان عادت کردن کامل به طرز استفاده از ماشین اصلاح صورت، امکان دارد برای اصلاح نقاطی از صورتتان کمی سختی بکشید و یا در نقاطی از صورتتان احساس سوزش داشته باشید، به همین خاطر اصلاح صورت بدون اِعمال فشار زیاد مطلوب‌تر است، فشار دادن زیاد باعث ایجاد تحریک یا حساسیت در پوست صورت می‌شود.

برخی از ماشین‌های اصلاح صورت در هنگام کار کمی گرم می‌شوند که این امر در ابتدای استفاده از این دستگاه می‌تواند موجب تحریک پوست شود. به مرور زمان و با اخذ تجربه‌ی بیشتر در طرز استفاده‌ از ماشین اصلاح صورت، این مشکل رفع خواهد شد.

اگر به داشتن میزان به‌خصوصی از ریش علاقمند هستید، بیش‌تر به سراغ ماشین‌های اصلاح صورتی بروید که شانه‌های زیادی دارند.

برخی آقایان نقاطی از صورتشان را که اصلاح آن با ماشین اصلاح صورت مشکل است و فشار زیاد بر آن نقاط موجب تحریک و یا سوزش پوست می‌شود را با تیغ اصلاح می‌کنند.

عادت به تمیز کردن  ماشین اصلاح بلافاصله پس از پایان اصلاح صورت، باعث خواهد شد که اصلاحِ بعدی شما راحت‌تر انجام شود.

تیغ‌های ماشین اصلاح صورت نیز دارای عمر مفید هستند، در طی زمان اگر احساس کردید که آن‌ها کند عمل می‌کنند باید عوضشان کنید.

 

اکنون از شما دعوت می‌کنیم جهت انتخاب ماشین اصلاح صورتِ با کیفیت، از محصولات فروشگاه شیک فام shikfam.com دیدن فرمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.

 

گیاهان دارویی

* ابتدا غذا به وسیله دندان‌ها باید خوب جویده شود و با بزاق دهان خوب مخلوط شود. خوب جویدن و نرم نمودن، اولین گام برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن می‌باشد.

 

* دوم باید غذا در محیط آرام و به دور از استرس خورده شود و در معده مواد غذایی با شیره معده خوب مخلوط شود. شیره معده ماده‌ای به نام پپسین ترشح نموده و پروتئین‌های درشت مواد غذایی به مواد ساده‌تری تبدیل می‌شود، این کوچک شدن و نرم شدن از یبوست جلوگیری می‌کند.

 

در اینجا دستگاه کبدی، ماده صفرا را وارد جهاز هاضمه نموده و در حل کردن مواد چربی مۆثر است. معده در تنظیم غذا، نقش مخزن ذخیره را داراست و تأثیر شیره یا اسید معده در هضم غذا بسیار است.

 

* یبوست ممکن است بر اثر کمبود تراوش‌های کبدی و لوزالمعده و روده نیز باشد. برای رفع این عامل، غذاهای سلولزدار مثل آرد سبوس‌دار و سبزی‌های تازه مفید است.

 

* ساعات خوردن غذا و منظم خوردن نیز در رفع یبوست مۆثر است.

 

* پرخوری و نامرتب خوردن و پر نمودن معده بسیار زیان آور است. استراحت دادن به معده و نخوردن به مدت کوتاه، باعث می‌شود که دستگاه گوارش استراحت نموده و کار خود را خوب انجام دهد.

 

* سبزیجات و داروهای گیاهی علاوه بر فعال نمودن معده، در هضم غذا بسیار مفید است.

 

* غذاهای پرچرب و شیرینی‌ها و موادی مثل سوسیس و کالباس در هضم غذا مشکل ایجاد می‌کنند.

 

* غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.

 

 

برای رفع یبوست

 

1- خوردن یک لیوان خاکشیر صبح ناشتا

 

2- مخلوط یک فنجان آب کرفس با آب هویج

 

3- مخلوط یک قاشق غذاخوری پودر گل سرخ و یک فنجان ماست بدون چربی

 

4- خوردن شش عدد زیتون همراه با غذا

 

5- مخلوط عرق کاسنی همراه با عسل روزی یک استکان صبح ناشتا

 

6- هر روز همراه با غذا سبزی شوید، جعفری، کاهو، گشنیز مصرف شود.

 

7- صبحانه کامل خورده شود.

 

8- خواندن مقاله درمان گیاهی یبوست از سایت گیاه سلامتی

 

 

آلوئه ورا برای رفع یبوست

مشخصات ظاهری این گیاه، درختچه با برگ‌های ضخیم گوشتی است. در داخل این برگ‌ها مایع ژل‌های ذخیره شده و در مناطق گرم و شرجی رشد می‌کند.

 

خواص درمانی این گیاه: آلوئه ورا بهبود دهنده آرتروز، تقویت کننده معده و اثنی‌عشر و روده، برطرف کننده یبوست و سرشار از ویتامین A، B1، B2، B6، B12، C و E می‌باشد. ضد استرس و ضعف اعصاب معده می‌باشد، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن بوده و تنظیم کننده هضم غذا و دفع مواد زائد را از روده بسیار آسان می‌کند.

 

آب درون برگ گیاه را روزی یک فنجان قبل از غذا هر روز میل کنید.

 

گشنیز و رفع یبوست

این گیاه علفی در تمام مناطق ایران رشد می‌کند. ساقه گیاه کوتاه و نازک و برگ‌های آن بسیار لطیف می‌باشد. تقویت کننده معده و ضد باکتری معده و روده می‌باشد. برای جلوگیری از یبوست روزی 20 گرم سبزی گشنیز را خُرد کرده و میل کنید. برای رفع یبوست روزی یک استکان آب گشنیز صبح ناشتا یا شب موقع خواب با یک قاشق روغن زیتون مصرف شود.

 

 

بادرنجبویه و رفع یبوست

این گیاه از خانواده نعناع می‌باشد و عطر مخصوص به خود دارد. در مناطق خراسان رشد می‌کند.

 

برگ‌های آن پنج‌های بریده و ریز می‌باشد. مانند گشنیز است با این تفاوت که برگ‌های آن پهن‌تر و بریدگی در آن بیشتر است.

 

دارای ویتامین‌های A، B و C و تقویت کننده معده و روده می‌باشد و صفرا را از بین می‌برد.

 

10 گرم برگ بادرنجبویه را در یک لیوان بجوشانید و با یک قاشق پودر گل سرخ و یک قاشق روغن زیتون یک شربت غلیظ درست کرده و روزی یک استکان میل کنید. یبوست را از بین می‌برد و تقویت کننده دستگاه گوارش می‌باشد.

 

کاهو و رفع یبوست

شکل ظاهری آن دارای برگ‌های پهن و ساقه کوتاه و دارای گل‌های صورتی می‌باشد.

 

خواص مهم آن: سرشار از ویتامین‌های K، B و P همراه با مواد معدنی، ید، کلسیم، منیزیم و مواد قندی، سلولز، کمی نشاسته، کلروفیل، آهن، پتاسیم، فسفر و گوگرد می‌باشد.

 

کاهو تقویت کننده معده و روده و ضد یبوست است. بهتر است کاهو همراه با روغن زیتون مصرف شود. البته برگ‌های تیره خاصیت بیشتری دارد. کاهو همراه با آب لیمو تازه و روغن زیتون مفید است.

منبع : بیتوته



:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

خلافی خودرو ، در حقیقت لیستی از مجموعه جرائم خودرو می باشد . رانندگان بر اساس خلاف هایی که در امر رانندگی انجام می دهند توسط پلیس توقیف و جریمه می شوند و این جریمه ها در پرونده آن خودرو که راننده با آن مرتکب جرم شده ثبت می گردد . به اصطلاح به این لیست پرونده « خلافی ماشین » می گویند که با مراجعه به پلیس +10 می توانید خلافی خودروی خود را استعلام کنید .
در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی فقط برگه خلافی خودروهایی داده می شود که جمع جرایم آنها کمتر از مبلغ ۱۰ میلیون ریال است. برای دریافت برگه تخلفات رانندگی با مبلغ بیش از ۱ میلیون تومان باید به راهنمایی رانندگی مراجعه شود.

هزینه دریافت این برگه ۲۷ هزار تومان و همچنین تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) ۲۵ هزار ریال است. بابت هر ردیف تخلف قابل اعتراض ۲ هزار ریال دریافت می شود.

در صورتی که خلافی متقاضی بیشتر از ۳ برگ باشد باید به ازاء هر صفحه اضافه ۲ هزار ریال (دویست تومان) پرداخت شود.

البته امروزه با سیستم الکترونی پلیس راهور ناجا می توانید به صورت اینترنتی خلافی ماشین را دریافت کنید . در سایت پلیس راهور بخشی برای دریافت خلافی خودرو در نظر گرفته شده است. البته بنا به اطلاعات مندرج در این صفحه، اطلاعات ارائه شده برای استعلام آفلاین بوده و میزات خلافی تا تاریخ مندرج در همان صفحه به کاربران ارائه می شود.

معمولا این تاریخ برای ۴ یا ۵ روز قبل از استعلام است. به نظر می رسد، آفلاین بودن این استعلام دو علت اصلی دارد. اولا از هنگام صدور تا ورود قبض های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است. دومین دلیل برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تامین شود.

برای دریافت استعلام خلافی تنها به بارکد پستی ۸ رقمی درج شده در پشت کارت یا بر روی سند خودرو نیاز دارید. البته برای جلوگیری از اختلال سایت توسط ماشین های هک، علاوه بر وارد کردن کد فوق باید کد کپچای موجود در سایت را نیز وارد نمایید.

خلافی ها بر اساس جریمه هایی که راننده مرتکب می شوند ثبت می شوند که این جریمه ها شامل موارد زیر می شوند :

1-جریمه مادی :

خلاف راننده را بر اساس جدول نوع جریمه و مبلغ آن را در دسته قبض نوشته و بر اساس خلافی که داشته می نویسند .براساس هر نوع خلافی مبلغ مشخصی در نظر گرفته شده است.این مبالغ توسط نمایندگان شورای اسلامی ایران مشخص شده و اعلام نموده اند.

2- جریمه توقیف خودرو:

بر اساس خلافی که راننده انجام می دهد , خودرو وی تا مدتی که افسر بر اساس نوع خلاف توقیف میکند.

3- جریمه نمره منفی:

خلاف ها براساس نوع خلاف نمره منفی دارند که افسر نمره منفی را در قبض جریمه اعمال میکند.
 


:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

انتخاب تالار پذیرایی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های هر فرد قبل از ازدواج است. چنانچه تالار یا باغ تالار انتخابی شما مطابق با معیارها و سلیقه شما نباشد خاطره‌ای که از بهترین شب مراسم عروسی‌تان به جای می‌ماند چندان مطلوب نیست و مهم‌ترین شب زندگی‌تان را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

پس انتخاب یک تالار پذیرایی یا باغ تالار می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. سایت تالار نت (www.talarnet.com) با معرفی تالارهای پذیرایی، باغ تالارها و دیگر خدمات دهندگان عروسی می‌تواند به شما در این انتخاب کمک شایانی نماید. شما می‌توانید تالاری که مطابق با ایده‌آل‌هایتان است را از طریق این سایت بیابید. در صفحه جستجوی پیشرفته این سایت می‌توانید محل برگزاری عروسی خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی، منطقه شهرداری، ظرفیت و دیگر امکانات مورد نظر جستجو کرده و با توجه به موقعیت، تصاویر و دیگر معیارهای شما تالار های پذیرایی مورد نظرتان را انتخاب نمایید و از تخفیفاتی که برخی از تالارها مشخص نموده‌اند استفاده ببرید.

همچنین می‌توانید به صفحه تخفیفات تالارهای عروسی مراجعه نموده و تالارهایی که تخفیفات لحظه آخری یا خدمات ویژه ارائه نموده‌اند مشاهده و مکان مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

در صفحه تالارهای مجلل vip می‌توانید بهترین تالارهای عروسی را مشاهده نمایید و با توجه به سلیقه خود تالار مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در انتخاب تالار پذیرایی یا باغ تالار باید به برخی نکات خاص و کلیدی توجه کرد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

نکاتی برای انتخاب تالار پذیرایی یا باغ تالار

1) چک کردن تاریخ مورد نظر و رزرو نبودن آن

قبل از اینکه مکان عروسی را بازدید کنید، بررسی کنید که تاریخ مورد نظرتان خالی است یا خیر. اگر همان مکان مد نظر شماست و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده بود شما می‌توانید تاریخ مراسم‌تان را تغییر دهید.

2) ظرفیت تالار پذیرایی و تعداد میهمانان

بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و عروسی‌تان ظرفیت مهیمانان را هم ملاک قرار دهید. به عنوان مثال تالار عروسی بزرگ با میهمانان کم اصلا زیبا نیست یا بر عکس تعداد میهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک!!! تعداد میهمانان با ظرفیت سالن عروسی باید با هم تناسب داشته باشد.

3) درست کردن کروکی

اگر تالار انتخابی شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار کروکی یا نقشه‌ای از منطقه تالار مورد نظرتان برای سهولت و دسترسی آسان میهمان‌هایتان درست کنید و توسط تلگرام در اختیار میهمان‌های محترمتان قرار دهید. همچنین می‌توانید لوکیشن تالار را روی نقشه گوگل مشخص نموده و لینک موقعیت تالار یا باغ تالار را برای مهمانان مشخص نمایید تا آنها بتوانند علاوه بر دیدن موقعیت تالار بهترین مسیر را از روی نقشه مشاهده نموده و به راحتی و به موقع به تالار مراجعه نمایند.

4) سوال در مورد هزینه تالار پذیرایی مورد نظرتان

یکی از مهم‌ترین مسائل که باید در طول مراحل اولیه برنامه‌ریزی ازدواج به آن توجه نمود، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می‌باشد. بعضی از تالارها قیمت‌هایی که به عروس و دامادها نشان می‌دهند بسیار مناسب می‌باشد ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می‌شوید که باید هزینه‌های دیگری مثل ورودی تالار، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، اتاق عقد، مالیات بر ارزش افزوده و … نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید که هزینه بسیار بالاتری از پیش‌بینی مخارج عروسیتان می‌گردد. پس مناسب است که در ابتدا از کلیه هزینه‌های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب‌هایتان دخیل نمائید.

بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید. نکته دیگر که حتما باید از مدیر تالار پرسیده شود، نحوه پرداخت هزینه می‌باشد.

5) سوال در مورد آتش بازی

اگر دوست دارید میهمان‌هایتان را در شب عروسی سوپرایز کنید آتش بازی با فشفشه‌های رنگی و مشعل و … ایده‌ی خوبی می‌باشد.

6) سوال در مورد ریختن نقل و کاغذ رنگی در سالن تالار پذیرایی

در یک عروسی کلاسیک معمولا مرسوم است که بر سر عروس و داماد گل، پول، کاغذ رنگی و نقل می‌ریزند. بعضی از سالن‌های پذیرایی این اجازه را به شما نمی‌دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد این سوال را هم بپرسید.

7) چک کردن موسیقی و ادوات آن

از مدیر سالن در مورد سیستم صوتی و افکت‌های نورپردازی و هماهنگی نور و صدا به صورت اتوماتیک پرس و جو کنید. چون افکت‌های نورپردازی جلوه ویژه‌ای به فیلم عروسیتان می‌دهد.

8) تغییر زمان عروسی بنا به هر دلیلی

یکی از مسائل مهم دیگری که باید از مدیر تالار پرسیده شود سوال در مورد کنسل شدن مراسم عروسی و تغییر آن به روز دیگر می‌باشد. بعضی از تالارها این اجازه را به شما نمی‌دهند و شما مجبورید مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن روز مراسم‌تان بپردازید.

9) انتخاب تالار پذیرایی دومی

بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه‌ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسممان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم. چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم تصمیمی عجولانه بگیریم.

10) تست غذای تالار عروسی

یکی ار مهم‌ترین نکات عروسی غذای شب آن می‌باشد. قبل از عقد قرارداد از مدیر تالار پذیرایی در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائید.

منبع : gadgetnews



:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 8 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 

خندیدن چه فوایدی برای سلامتی دارد ؟

 

با خندیدن کالری بیشتری می سوزانید

با بخش سلامت و بهداشت مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید

خنده باعث شادی و سلامتی فرد می شود . در واقع خنده یک انفجار سیستم لذت در مغز و پدیده ی پیچیده ای است که می توان آن را از سه مبحث عصب شناسی ، جامعه شناسی و زبان شناسی بررسی کرد .

در حین خندیدن 44 واحد حرکتی فعال می شود ، البته بین خنده و لبخند تفاوت وجود دارد . در زمان خنده عضلات به صورت فعال منقبض می شود اما در حین لبخند زدن هیچ عضله ای منقبض نمی شود .

بخش پیش پیشانی مغز تاثیر مهمی در خندیدن دارد زیرا این بخش در یادگیری فرد مهم است، لذا نتیجه می گیریم فرآیند خندیدن یادگرفتنی است و هر فردی می تواند آن را تولید کند.

خنده موازی زبان است زیرا با خندیدن به یکدیگر پیامی را منتقل می کنیم. البته خنده مسری است و می تواند از خنده ای غیر طبیعی شروع شده و به اطرافیان منتقل شود. از طرفی خندیدن برای سلامتی فرد مفید است، پس توصیه می کنیم زیاد بخندید و مطمئن باشید هر فردی قابلیت و توانایی یادگیری خندیدن را دارد.

خنده چه فوایدی دارد ؟

  • در زمان خندیدن 17 ماهیچه در صورت و 80 ماهیچه در سایر نقاط بدن منقبض می شود.
  • خندیدن باعث می شود کالری با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شود.
  • در حین خندیدن فرد تنفس عمیق تری دارد و به این صورت میزان اکسیژن بیشتری وارد خونش می شود.
  • در هنگام خندیدن خون با شدت بیشتری به قلب و دیگر قسمت های بدن منتقل می شود. به همین خاطر توصیه می شود بعد از بلند شدن از خواب با قدرت تمام بخندید.

خندیدن چه فواید اجتماعی دارد ؟

  • خنده خاصیت درمانی و ضد درد دارد و اگر فرد بتواند در حین درد بخندد، قطعا معجزه خندیدن را در کاهش درد مشاهده می کند.
  • خنده در تقابل با استرس و نگرانی است. با خندیدن بلند ترشح هورمون های استرس زا مانند آدرنالین و کورتیزول پایین می آید.
  • خنده باعث می شود روند درمان قسمت های آسیب دیده بدن بهبود یابد. البته در هنگام خنده هورمون های شادی آور بیشتر ترشح می شود و به روند بهبود بیماری هایی چون افسردگی کمک می کند.
  • بعد از این که می خندید و هیجانِ خنده در بدن تان فرو می نشیند، بدن همچنان آرامش دارد. شریان ها گشاد شده، فشار خون پایین می آید و آرامش غالب می شود.
  • در حین خشم و اضطراب هم یک خنده کوتاه معجزه می کند زیرا خنده باعث می شود افکار به سمت دیگری برود.
  • خنده باعث آرامش فرد می شود. وقتی شدید می خندید، احساس شادمانی بیشتری دارید و به ذهن تان استراحت می دهید.

منبع: www.bistsotoon.com

 



:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 8 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آشنایی با شهر دبی

 دبی کلان شهری مشهور، گردگشرپذیر و مدرن است که سالانه بسیاری از گردشگران جهان را به سوی خودش می خواند. این شهر که روزگاری دهکده ای بیش نبود، امروزه به یکی از قابل توجه ترین شهرهای بزرگ دنیا بدل شده است. جاذبه های گردشگری بسیار متنوع است و از سافاری در کویر گرفته تا مراکز خرید مجلل و مدرن و البته پارک های آبی و شهربازی های استاندارد را شامل می شود. در ادامه به صورت مختصر با دبی و دانستنی های مهمش آشنا می شویم.

 ۱- زبان رسمی دبی عربی است اما زبان انگلیسی هم در این شهر رواج دارد. در واقع به دلیل مهاجرت زیاد از کشورهای آسیایی به دبی، زبان های هندی، فارسی، بنگالی و چینی هم در میان مردمان دبی استفاده می شود.

۲- اختلاف ساعت شهر دبی با تهران: دبی نیم ساعت عقب تر است.

۳- دین رسمی این کشور اسلام است و اقلیت های هندو، بهائی، مسیحی و بودایی هم در این شهر زندگی می کنند.

۴- زندگی و سفر به دبی گران است زیرا این شهر در حال حاضر اولین شهر گران‌قیمت در منطقه و بیستمین شهر گران‌ جهان می‌باشد. اما با این حال باز هم گردشگران زیادی دبی را برای سفر انتخاب می کنند، چرا که امکانات رفاهی خوبی در این شهر به چشم می خورد که از آن جمله می توان به هتل های فوق العاده، پارک های آبی منحصر به فرد و مراکز خرید متعدد اشاره کرد.

۵- دبی توانسته در بهداشت غذایی و آب به مرحله ی قابل قبولی دست یابد و از لحاظ پزشکی هم در سطح بالایی قرار دارد، دبی می تواند برای توریستان میزبان خوبی از لحاظ بهداشتی و درمانی باشد.

۶- ۵۰ درصد دانش آموزان این شهر از اتباع خارجی هستند، آموزش و پرورش این شهر در سطوح ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و دانشگاه پذیرای دانشجویان از ملل مختلف است.

۷- میزان سفر سالانه گردشگران به دبی در سال ۲۰۱۵، ۱۴٫۲ میلیون نفر بود و دبی در این سال به رتبه چهارمین شهر پر بازدید جهان دست یافت.

۸- خدمات پزشکی خوبی در دبی وجود دارد اما به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی سعی کنید دارو های ضروریتان را خود ببرید.

دانستنی های دبی
  • معرفی شهر دبی | دانستنی های قبل از سفر

  • قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی

  • کارهایی که در دبی نباید انجام دهید

  • راهکارهایی برای یک خرید خوب و موفق در دبی

  • راهکارهایی برای سفر بهتر به دبی

آشنایی با شهر دبی | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

واحد پول امارات، سطح قیمت شهر دبی

واحد پول کشور امارات متحده عربی، درهم بوده که در حال حاضر هر ۱ درهم امارات (معادل ۳,۸۳۰ تومان) است.

از جمله اسکانس های رایج امارات می توان به ۵ درهمی ( قهوه ای )، ۱۰ درهمی ( سبز )، ۲۰ درهمی ( آبی )، ۵۰ درهمی ( بنفش )، ۱۰۰ درهمی ( قرمز )، ۲۰۰ درهمی (نارنجی)، ۵۰۰ درهمی (آبی) و ۱۰۰۰ درهمی (قهوه ای ارغوانی) و همچنین سکه های ۱، ۵۰ و ۲۵ فلسی اشاره کرد. هر درهم برابر با ۱۰۰ فلس است. 

ارزیابی هزینه 

دبی از شهرهای نسبتا گران است و اغلب هزینه ها ۶۰ تا ۹۰% بیش تر از هزینه های شهر تهران هستند و تفاوت قابل توجهی دارند.

اسکناس های درهم | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown
واحد پول امارات | Photo by : Unknown

مدارک و هزینه های قبل سفر 

پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که طبیعتا در حین گرفتن این مدرک هزینه هایی در پیش روی شما قرار دارد.

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

۱- هزینه ۱,۰۰۰ تومان بابت شناسه

۲- هزینه ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

۳- هزینه ۱۰۰,۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

۴- هزینه ۳۶,۹۸۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

+ دیگر مدرک مورد نیاز برای سفر به شهر دبی ویزا یا روادید است که در ادامه نحوه گرفتن و هزینه های آن را به طور کامل برای شما شرح داده ایم. 

 
مدارک سفر خارجی | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

ویزای امارات

گرفتن ویزا برای سفر به دبی با دیگر شهرهای خارجی متفاوت است. تنها راه دریافت ویزا مراجعه به آژانس های مسافرتی و از طریق کارگزاران می باشد. شرایط و هزینه های دریافت ویزای دبی را در زیر آورده ایم:

ویزای عادی ۱۴ روزه (تحویل ۷-۵ روز کاری) : حدود ۳۲۰ درهم امارات (معادل ۱,۲۲۸,۳۴۰ تومان)

ویزای فوری ۱۴ روزه (تحویل ۲۴ تا ۴۸ ساعت): حدود ۳۷۰ درهم امارات (معادل ۱,۴۲۰,۲۶۰ تومان)

ویزای عادی ۱ ماهه: حدود ۳۶۰ درهم امارات (معادل ۱,۳۸۱,۸۸۰ تومان)

ویزای فوری ۱ ماهه: حدود ۴۲۰ درهم امارات (معادل ۱,۶۱۲,۱۹۰ تومان)

ویزا عادی سه ماهه : حدود ۱,۰۰۰ درهم امارات (معادل ۳,۸۳۸,۵۶۰ تومان)

ویزای فوری سه ماهه: حدود ۱,۱۰۰ درهم امارات (معادل ۴,۲۲۲,۴۱۰ تومان)

+ برای دریافت ویزا دبی نیازی به رزرونامه هتل ندارید، اما باید چک ضمانت ۱۰ میلیون تومانی بگذارید. 

+ از آن جا که قوانین سفارت دبی در مرور زمان تغییر می کند، حتما پیش از اقدام برای ویزا از قوانین جدید اطلاع یابید.

ویزا دبی | Photo by : Unknown
 
ویزا دبی | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

روش‌ های سفر به دبی و هزینه ها

این که برای سفر به دبی چه راه و روشی را انتخاب کنید، کاملا به روحیه و میزان قیمت تور دبی مد نظر شما بستگی دارد. می‌توانید همه چیز را بسپرید به تورگردانان و فقط هزینه را پرداخت کنید و یا به دلایل اقتصادی و یا ماجراجویی بیش تر همه چیز را خودتان برنامه ریزی کنید و به روش خودتان به دبی سفر کنید. با این حال، هر راهی هزینه های متفاوتی در پیش روی شما می‌گذارد که بررسی کردنش ذهن شما را برای انتخاب بهتر روشن می‌کند. راه‌های مختلف سفر به دبی عبارت اند از:

۱- تورهای دبی: ۱) هوایی

                       ۲) دریایی

۲- شخصی :  ۱) هواپیما

                   ۲) کشتی 

مقالات کاربردی سفر
  • انتخاب مناسب ترین شیوه حمل و نقل در سفر

  • راهکارهایی برای انتخاب اقامت مناسب در سفر

  • کوله گردی یا بک پکینگ | راهی ارزان و متفاوت برای سفر

  • آموزش اصول اولیه هیچهایک یا رایگان سواری

عوارض خروج از کشور

خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی در این جا و یا حضوری در فرودگاه و یا پایانه های مرزی آبی پرداخت کنید. 

روش های سفر به دبی | Photo by : Unknown

۱- تورهای دبی

معمولا مدت زمان تورهای هوایی دبی چندین نوع دارد که رایج ترین آن، تورهای ۳ شب و ۴ روز است و ما در اینجا متوسط قیمت معمول ترین تور را برای هر کدام ذکر کرده ایم.

مسیر هوایی: بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر قیمت‌های متفاوتی انتظار شما را می‌کشند.

برای ۳ شب و ۴ روز هزینه ها بین ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مسیر دریایی: بسته به آژانس مسافرتی، هتل و اتاق مورد نظر قیمت‌های متفاوتی پیش روی شما قرار دارند.

با مراجعه به آژانس های مسارفتی تور سفر دریایی به دبی را تهیه کنید و اگر در شهر شما چنین توری یافت نمی شود، ابتدا خود را به شهرهای جنوبی برسانید و در آن جا تور های کشتی دبی را تهیه کنید. البته پی از حرکت، با تماس تلفنی از وجود چنین تورهایی  در زمان مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

منبع : کارناوال



:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 8 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

شبکه های اجتماعی حاکمیت دنیا مجازی را در اختیار دارند و این طور که آمارهای رسمی نشان می دهد، یک سوم مردم جهان در این پلتفرم های تعاملی عضو هستند. به طور کلی گفته می شود 72درصد کاربران اینترنتی جهان در شبکه های اجتماعی حضور دارند و 89درصد این افراد در گروه سنی 18 تا 29 سال به سر می برند. کارشناسان مرکز Biz Trends براساس آخرین مطالعه خودروی 10 شبکه اجتماعی برتر جهان، آمار و ارقام جالبی منتشر کردند که به قرار زیر بازگو می شود.

فیس بوک

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید


فیس بوک همچنان به عنوان بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در جهان یاد می شود. تنها در کشور آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خو د را روی فیس بوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از 100 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص می دهند.هم اکنون تعداد مشترکان فیس بوک از 2 میلیارد نفر هم فراتر رفته است و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی با لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیس بوک موجود است.


توییتر

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب می شود. توییت های کوتاه طی چند سال گذشته توانسته اند دنیای شبکه های رسانه ای را متحول کنند. کارشناسان می گویند توییتر را باید به اندازه فیس بوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایت های اینترنتی جهان دانست. این سایت هم اکنون بیش از 650 میلیون عضو ثبت شده دارد و 34درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده می کنند.

LinkedIn

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

از این سایت به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می شود. این سایت شبکه های تخصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند. در حال حاضر بیش از 467 میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می شود. در هر ماه به طور میانگین 97 میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر می زنند و این مرکز پیش بینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال 2020 به سه میلیارد نفر برساند.
Google Plus

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این شبکه اجتماعی که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارایه می دهد، به طور میانگین در هر ماه 500 میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیت های آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. در فصل دوم سال 2017 میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برندهای بزرگ جهان 53درصد بیشتر شده است. در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته می شود هر سال تعداد کاربران آن 33 درصد افزایش می یابد. بزرگ ترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد 45 تا 54 سال تشکیل می دهند و تعداد آنها از سال 2012 به بعد 56 درصد افزایش یافته است.

یوتیوب

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این سایت که یکی از زیرمجموعه های گوگل محسوب می شود، بزرگ ترین مرکز انتشار تصاویر ویدیویی آنلاین در جهان است. پیش بینی می شود یوتیوب در سال 2016 میلادی بیش از 5.6 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هم اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده می شود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیو منتشرشده روی آن را تماشا می کنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدیو روی یوتیوب مشاهده می شود و در هر دقیقه معادل 300 ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار می گیرد.

Pinterest

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند. این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند.

اینستاگرام

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از 800 میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می زنند و روزانه 75 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کنند. به طور کلی 20درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگ ترین گروه مخاطبان این مجموعه اند.

از مجموع مشترکان اینستاگرام، 51 درصد را مردان تشکیل می دهند و 14 درصد مطالبی که روی آن منتشر می شود حین رانندگی به اشتراک گذاشته می شود. البته طبق آمار هشت درصد حساب های کاربری در اینستاگرام جعلی یا غیرواقعی هستند و 90 درصد اعضای این گروه را افرادی تشکیل می دهند که کمتر از 35 سال دارند. اینستاگرام یکی از زیرمجموعه های فیس بوک محسوب می شود.

Tumblr

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

به عنوان یکی از زیرمجموعه های یاهو توانسته است خود را به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراک گذاری عکس، ویدیو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون بیش از 420 میلیون نفر در Tumbir عضو هستند و این افراد تاکنون 217 میلیون وبلاگ شخص ی ایجاد کرده اند.در هر روز بیش از 120 هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز می شود و تاکنون 99 میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است.

Flickr

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید
این شبکه اجتماعی که به به اشتراک گذاری عکس و ویدیو اختصاص دارد، یکی از زیرمجموعه های یاهو محسوب می شود و روزانه 3.5 میلیون عکس جدید روی آن قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی در مجموعه 92 میلیون مشترک فعال دارد که کاربران آن از 63 کشور باید با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. تاکنون بیش از 10 میلیارد عکس از سوی کاربران Flickr روی آن منتشر شده است و این افراد بیش از دو میلیون گروه اختصاصی تشکیل داده اند.

Reddit

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این شرکت اجتماعی موبایلی با هدف سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد و اعضای ثبت شده انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک می گذارند. این ابزار اجتماعی در هر ماه به طور میانگین 174 میلیون کاربر فعال دارد و طی 10 سالی که از زمان تاسیس آن می گذرد بسیار محبوب شده است. کاربران از 209 کشور جهان در  Reddit عضو شده اند و در هر ماه 7.55 میلیارد صفحه در این شبکه اجتماعی مشاهده می شود.
 
در پایان نمونه از شبکه های اجتماعی ثبت شده را مشاهده کنید
 



شبکه اجتماعی myspace شیک فام

 

شبکه اجتماعی Reddit شیک فام

 

شبکه اجتماعی plurk شیک فام

 

شبکه اجتماعی diigo شیک فام

 

شبکه اجتماعی medium شیک فام

 

شبکه اجتماعی twitter شیک فام

 

شبکه اجتماعی plus شیک فام

 

شبکه اجتماعی pinterest شیک فام

 

شبکه اجتماعی facebook شیک فام

 

شبکه اجتماعی facenama شیک فام

 

شبکه اجتماعی aparat شیک فام



:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 8 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چگونه یک مکان مناسب در اصفهان برای اجاره روزانه پیدا کنیم؟

هدف و نوع سفر به اصفهان :

سفر به اصفهان می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، ازجمله سفر های تفریحی و بازدید از جاذبه های گردشگری و دیدنی اصفهان از جمله میدان نقش جهان، سی و سه پل، پل خواجو، کاخ چهلستون، عمارت عالی قاپو، توحید خانه و ... ویا سفر های زیارتی به اصفهان برای بازدید از بقعه هارون ولایت، امام زاده بامیر اصفهان، بقعه شاهزاده ابراهیم فین، امام زاده درب زنجیر، بقعه شاه زید اصفهان و ... و یا سفر های کاری، تجاری و درمانی. همچنین اصفهان به دلیل اینکه در مرکز ایران قرار دارد، در بعضی مواقع افراد برای سفر به شهر ها و استان های دیگر باید از اصفهان عبور کنند و ممکن است برای مدتی در اصفهان اقامت داشته باشند.

انواع اقامت در اصفهان :

هنگام سفر به اصفهان نیازی است برای اقامت خود برنامه ریزی داشته باشید زیرا هتل در اصفهان به وفور یافت نمی شود و به راحتی نمی توانید هتل ارزان در اصفهان رزرو کنید. برای رزرو هتل، اسنپ تریپ در اصفهان می تواند منبع جامع و خوبی برای جستجوی شما باشد.

اگر قصد ندارید برای اقامت، در هتل بمانید، مسافرخانه های اصفهان و یا اجاره روزانه منزل در اصفهان می توانند گزینه های خوبی برای انتخاب شما باشند.

انتخاب مکان مناسب برای اقامت در اصفهان :

پس از اینکه نوع سفر و هدفتان از سفر به اصفهان را مشخص کردید، باید به دنبال مکان مناسبی برای اقامت خود باشید، از جمله هتل در اصفهان، منزل مبله در اصفهان ، مسافرخانه در اصفهان و ...

برای انتخاب محل اقامت مناسب باید متناسب با بودجه و نزدیکیبه مکان مورد نظرتان، محل اقامت خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر نوع سفر تفریحی باشد، گزینه های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. درحالی که برای سفر درمانی یا زیارتی باید دقت بیشتری به خرج دهید و مکانی را انتخاب کنید که به بیمارستان و مراکز درمانی و یا مکان های زیارتی مورد نظرتان نزدیک باشد زیرا ممکن است هتل ارزان در اصفهان پیدا کنید و یا اجاره منزل مبله در اصفهان متناسب با بودجه شما وجود داشته باشد اما اگر به نزدیکی به مکان مورد نظرتان دقت نکنید، باید برای رفت و آمد به مکان مورد نظرتان مسافتی طولانی طی کنید و یا اگر برای درمان به اصفهان سفر کردید ممکن است مکان اقامتتان برای نگهداری از بیمار مجهز و مناسب نباشد.

اجاره خانه مبله در اصفهان به شما این امکان را می دهد که در هر منطقه اصفهان و متناسب با بودجه و امکاناتی که شما لازم دارید بتوانید محل اقامت مناسب خود را انتخاب کنید.

هدف و نوع سفر به اصفهان :

سفر به اصفهان می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، ازجمله سفر های تفریحی و بازدید از جاذبه های گردشگری و دیدنی اصفهان از جمله میدان نقش جهان، سی و سه پل، پل خواجو، کاخ چهلستون، عمارت عالی قاپو، توحید خانه و ... ویا سفر های زیارتی به اصفهان برای بازدید از بقعه هارون ولایت، امام زاده بامیر اصفهان، بقعه شاهزاده ابراهیم فین، امام زاده درب زنجیر، بقعه شاه زید اصفهان و ... و یا سفر های کاری، تجاری و درمانی. همچنین اصفهان به دلیل اینکه در مرکز ایران قرار دارد، در بعضی مواقع افراد برای سفر به شهر ها و استان های دیگر باید از اصفهان عبور کنند و ممکن است برای مدتی در اصفهان اقامت داشته باشند.

انواع اقامت در اصفهان :

هنگام سفر به اصفهان نیازی است برای اقامت خود برنامه ریزی داشته باشید زیرا هتل در اصفهان به وفور یافت نمی شود و به راحتی نمی توانید هتل ارزان در اصفهان رزرو کنید. برای رزرو هتل، اسنپ تریپ در اصفهان می تواند منبع جامع و خوبی برای جستجوی شما باشد.

اگر قصد ندارید برای اقامت، در هتل بمانید، مسافرخانه های اصفهان و یا اجاره روزانه منزل در اصفهان می توانند گزینه های خوبی برای انتخاب شما باشند.

انتخاب مکان مناسب برای اقامت در اصفهان :

پس از اینکه نوع سفر و هدفتان از سفر به اصفهان را مشخص کردید، باید به دنبال مکان مناسبی برای اقامت خود باشید، از جمله هتل در اصفهان، منزل مبله در اصفهان ، مسافرخانه در اصفهان و ...

برای انتخاب محل اقامت مناسب باید متناسب با بودجه و نزدیکیبه مکان مورد نظرتان، محل اقامت خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر نوع سفر تفریحی باشد، گزینه های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. درحالی که برای سفر درمانی یا زیارتی باید دقت بیشتری به خرج دهید و مکانی را انتخاب کنید که به بیمارستان و مراکز درمانی و یا مکان های زیارتی مورد نظرتان نزدیک باشد زیرا ممکن است هتل ارزان در اصفهان پیدا کنید و یا اجاره منزل مبله در اصفهان متناسب با بودجه شما وجود داشته باشد اما اگر به نزدیکی به مکان مورد نظرتان دقت نکنید، باید برای رفت و آمد به مکان مورد نظرتان مسافتی طولانی طی کنید و یا اگر برای درمان به اصفهان سفر کردید ممکن است مکان اقامتتان برای نگهداری از بیمار مجهز و مناسب نباشد.

اجاره خانه مبله در اصفهان به شما این امکان را می دهد که در هر منطقه اصفهان و متناسب با بودجه و امکاناتی که شما لازم دارید بتوانید محل اقامت مناسب خود را انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 8 / 1397 | نظرات ()